Ouderschaps verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door McNugget, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McNugget

McNugget Niet meer actief

Hallo ...

Even een vraag ik heb ouderschapsverlof aangevraagt ik ga 24 uur werken in de week en ik wil om de week 2 dagen werken. Dus 1 week 3 dagen werken en de andere week 2 enzz..

Dit betekend dat ik na een halfjaar nog dagen over heb. Mijn werkgever is hier niet blij mee en heeft gezegt dat ik heb maximaal een halfjaar op mag nemen en niet mag verspreiden over een langere periode.

Staat mijn werkgever in zijn recht? Mogen zei het maximaal als zei dat willen mij maar voor een halfjaar ouderschapsverlof geven?

Gr marit

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
  3. McNugget

McNugget Niet meer actief

He.. bedankt voor je reactie..

Ik heb ook op die site gekeken maar deze tekst..

Kunt u ouderschapsverlof weigeren?U kunt uw werknemer nooit ouderschapsverlof weigeren. Hij mag ouderschapsverlof in ieder geval opnemen volgens de standaardregeling. In een periode van zes maanden mag hij dus altijd maximaal de helft van het aantal uren dat hij in een week werkt opnemen.

Als uw werknemer het ouderschapsverlof op een andere manier wil opnemen, kunt u zich hier wel tegen verzetten. U mag dit alleen weigeren als het verlof uw bedrijf in ernstige problemen zou brengen.

Zei willen gewoon persee niet dat iemand 2 dagen komt werken omdat er dan te weinig bezetting is. En als ik hier vlink tegen in zou gaan krijg ik echt ruzie op me werk denk ik.

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Volgens mij mogen ze dus het je het eerste half jaar niet weigeren, maar als je een andere regeling wilt dan wettelijk voorgesteld (langer dan dat halve jaar dus) wel. De meeste werkgevers doen daar niet moeilijk over (ik neem bv 1,25 jaar 1 dag in de week op) maar hij staat (vlogens mij) in zn recht. Of het moet in je CAO anders geregeld zijn, dat zou je ff in je boekje na kunnen kijken.

Deel Deze Pagina