nieuwe job en proberen zwanger te worden

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Anais, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi
    Vandaag kom ik dus te weten of ik de job heb.
    Het is een leuke job van 38 uren en een straat veder van mijn huis.
    Ik zou ook direct een vast contract gaan krijgen van onbepaalde duur met inclusief een interne opleiding van 6 maanden.

Dilemma:Ik ben dus al een jaar aan het proberen zwanger te worden en heb het gevoel dat het alsmaar dichterbij komt(mijn regels zijn zeer regelmatig geworden de laaste tijd en voelen weer aan zoals voor de pil,zeer sterke pijn krampen dus.)

Maar als ik deze job krijg is dit hemel op aarde voor mij omdat het ik meteen al een vast contract onbepaalde duur krijg,voltijds,een straat verder van thuis af,geen weekend werk,een 9 Two 5 job,...
    Fantastisch dus ...maar stel dat ik volgende maand zwanger ben of de maand erop

-wat moet ik dan doen?

-Kunnen ze me ontslaan met zo een contract?

-kan dit contract "verlopen" tijdens mijn zwangerschap(is onbepaalde duur dus is geen vaste datum maar hoe werkt het dan)

-wanneer zeggen tegen hun

en eerlijk gezegd zou ik me schuldig voelen omdat ik hun dit 'aandoe'
    ze zoeken echt iemand voor vast dus ik schend dit dan een beetje?
    Ze verwachten het ook niet zo vlug van iemand die (bijna)20 is.
    en de baas is echt geen lachebekje :) een beetje overserieus en eerlijk gezegd zou ik als ik ziekben hem dan niet onder ogen willen komen :confused:

ik weet het zorgen voor niets omdat ik de job NOG niet heb
    maar heb wel een sterk gevoel van wel omdat ze tegen mij spraken alsof ik de job al had en het gaat tussen mij en nog 1 iemand maar dus...

Dan nog iets kleins ik zou dan in een soort fabriekje moeten werken in de productie(bediendecontract btw) en op order chinese kruiden mengen en tot tabletten of druppels of thee maken.Nu zijn dat kamer waardat die geur soms echt fel is van kruiden en mijn neus kietelt dan maar is dit wel goed als je zwanger bent en zou je dan bepaalde voorwaardes krijgen als je zwanger bent...

bedankt xxx

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik zou me daar nu nog niet zo druk om maken, niemand kan in de toekomst kijken toch? Voor het zelfde geld (ik hoop het uiteraard niet voor jullie!)duurt het nog heel lang voor je zwanger bent. Als je echter wel zwanger bent en je hebt een contract voor onbepaalde tijd, kunnen ze je niet zo maar ontslaan en je contract verloopt ook niet hoor!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe is het zo, in Nederland, dat je bij een contract voor onbepaalde tijd een maximale proeftijd hebt van 2 maanden. Gedurende deze twee maanden kunnen beide partijen zonder opgaaf van redenen "opzeggen". Na die 2 maanden ben je niet meer zomaar te ontslaan. Daarbij, zwangerschap mag nooit als reden voor opzegging gelden.

Mocht men "van je af willen", dan zijn er allerlei voorwaarden waar de werkgever aan moet voldoen (oa toetsing bij CWI of rechter)

Hoop dat je vandaag positief nieuws krijgt!

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Het lastige is vooral dat je van tevoren niet kan voorspellen hoe probleemloos je zwangerschap zal zijn. Ik heb ook een collega gehad die na drie maanden in dienst vertelde dat ze twaalf weken zwanger was. Zij had een probleemloze zwangerschap en zichzelf ruimschoots bewezen voor ze met verlof ging. Haar jaarcontract liep in die tijd af maar werd verlengd naar onbepaalde tijd.

Zelf heb ik al vanaf het begin allerlei problemen (eerst 4 weken helemaal thuis, nu nog steeds maar gedeeltelijk aan het werk). Ik ben blij dat ik hier al even werk en dus al wat krediet heb opgebouwd. Ik had me erg gestresst gevoeld als ik in mijn proeftijd of beginperiode had gezeten en me daarom niet ziek had durven melden.

Jij bent nog zo jong, ik kan me ook voorstellen dat je bv 6 maanden wacht met proberen zwanger te worden en er dan weer aan begint. Dan heb je zelf je draai gevonden in dat bedrijf en je hebt wat krediet opgebouwd, ze weten wat ze aan je hebben. In die tijd kun je dan een voorbehoedsmiddel zonder hormonen gebruiken (zoals condooms of pessarium) als je je cyclus niet wilt beïnvloeden.
    Maar dit is een heel persoonlijke keuze, die je zelf moet maken.

5. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Helaas geen nieuwe job....
    Maar mag morge wel proefdraaien in een kinderkledingzaak....Het lot ...I dont know :D
    xxx

6. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

Feb 17, 2009
    1,354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Hahaa ik las toevallig deze topic omdat ik en m'n vriend ook bezig zijn voor een klein wondertje en ik net 2,5 mnd een nieuwe baan heb. (proefperiode al voorbij)
    En hoe toevallig is dat, dat je in een kinderkledingzaak kan beginnen.:D het lot idd....

Is leuk hoor! Ik werk ook in een kledingzaak ;)

x Penny

Share This Page