pijn uitrekken baarmoeder = pijn rond eisprong

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lola82, Jan 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola82

Lola82 Bekend lid

Oct 28, 2009
    852
    0
    0
    hey meiden,

ik heb sinds de late namiddag een zeurende pijn in men onderbuik (heb ik al enkele dagen maar met vlagen) ...

deze pijn lijkt op de pijn die je hebt rond je eisprong vind ik...

zijn er nog die vinden dat "middenpijn" (?) door het rekken van de baarmoeder lijkt op de pijn rond de eisprong of is het iets anders?

sorry voor alle (misschien domme) vragen maar het leekje is ongerust over het 1e wondertje dat hopelijk rustig verder groeit in het buikje :)

groetjes

lola

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    o meid, je wordt gek van alle steekjes , krampjes pijntjes etc...heb ook al een paar keer e.a. gevraagd hierover en het schijnt allemaal normaal te zijn! Het is inderdaad het oprekken van je baarmoeder!

Fijne zwangerschap hoor!

x

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    hier heel veel buikpijn gehad en ook wel tot een week of 20. Nu ook af en toe weer maar dat zullen wel indalings/oefenweeen zijn.

4. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    Hier voor de derde maal zwanger en idd al die krampjes, steken, pijntjes, het hhort er allemaal bij. Geen zorgen maken, lekker genieten !

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

herken het ook, voelde voor mij ook precies hetzelfde! niet te druk maken, en lekker genieten!

en nog gefeliciteerd natuurlijk!!

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ook hier allerlei steekjes en pijntjes in de eerste weken. Heel normaal, maar ik heb me gek gemaakt toen!

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    geen nood! Ik heb het gehad vanaf het moment dat ik mijn menstruatie verwachtte en dacht dus ook: o ik word ongesteld! Maar het hield dagen aan en toen zelfs twee weken zonder ongesteld te worden...toen wist ik: zwanger en dat klopte na een test. Ik zit nu op 9,5 week (7 weken kloppend hartje gezien en gehoord) en heb nog steeds bijna dagelijks en soms zelfs de hele dag door een intense zeurpijn die voelt als iets erger bij mij dan tijdens eisprong...soms is het een dagje (of twee) weg en dan maak ik me zelfs zorgen!! zoals vandaag! Waar blijf je nou? denk ik dan! haha! het voelt ook echt als oprekken van de baarmoeder en heb me er eigenlijk nooit zorgen over gemaakt omdat het bij mij echt het eerste symptoom bleek! M'n arts zegt dat het heel normaal is en ik ken veel vrouwen die het hebben gehad. Ook veel vrouwen die helemaal niets voelen, het is maar net hoe gevoelig je in die 'omgeving' bent! geniet van je zwangerschap!

8. suze1977

suze1977 Actief lid

Nov 12, 2009
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh wat fijn om te lezen al die reacties..Ik heb hetzelfde en maakte me er al zorgen over (zit nu alweer met een kruikje op de bank hihi)
    Ik heb altijd al een heftige menstruatie gehad dus ik dacht zelf ook al dat ik daardoor meer gevoeliger voor die pijn zou zijn...
    Thanks meiden, vanaf nu maak ik me geen zorgen meer..

9. Lola82

Lola82 Bekend lid

Oct 28, 2009
    852
    0
    0
    Wat ik me wel nog afvroeg: hebben de meesten onder jullie dat ook aan 1 zijde?

Soms voel ik het over men ganse onderbuik maar als het een steekje is door te snel recht te staan of door verkeerd te liggen is het meestal links...

Hoe is dat bij jullie?

10. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    ja heb het de ene keer meer rechts en dan weer links..bv als ik me omdraai of snel opsta..heel irritant!
    x

11. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Ik heb het ook meer aan de rechterkant, en lijkt inderdaad zo op de pijntjes tijdens ovulatie of vlak voor je regels.
    Ik maakte me ook veel zorgen maar door al jullie commentaartjes ben ik al vree gerustgesteld nu...:)

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    OOk ik voel het iets meer aan de linkerkant maar ik las ergens dat je baarmoeder iets naar rechts gekanteld is en daarom voel je de steekjes en het uitrekken aan de linkerkant...

Ik had er twee dagen praktisch geen last van maar nu alweer twee dagen fiks! Dus je moet niet te hard roepen haha!

Ook ik heb altijd erg veel last van menstruatiepijnen, soms zelfs zo erg dat ik niet kan opstaan en een keer ben ik flauw gevallen...dus misschien dat deze pijntjes ook sterker zijn ja!

het is alleen anders want het zijn geen krampen maar aanhoudend zeurende 'pijn'...maar ik maak me dus ook totaal geen zorgen!

13. Sterron

Sterron Lid

Jan 7, 2010
    7
    0
    0
    Hilversum
    Wat fijn om zo vaak terug te lezen dat de krampen, steken en pijntjes echt wel normaal zijn, en ook leuk om nog meer 5de week mamma's te zien hier.

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Tjee ik heb het nu weer drie dagen achtereen (vanaf namiddag) erg! Gisteren was toppunt deed echt zeer, maar ik zie geen bloed (nooit gehad ook) en verwacht dat ook niet.ik weet dat het de pijn is van het uitrekken van de baarmoeder...het is net even een andere pijn...moeilijk uit te leggen maar het is anders dan menstruatiepijn en ook weer anders dan eisprong-pijn zeg maar...maareh, ik hoor het zovaak! het is zo normaal! En ook goed want de baarmoeder rekt uit en dat is nodig om ruimte te maken voor het kindje...Dusseh 'geniet' ervan haha!

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    by the way: ik zit nu op 10 weken en heb het dus vanaf het begin gehad tot nu toe...sommige vrouwen hebben het de hele zwangerschap door!

16. duimelotje

Nov 29, 2009
    23
    0
    0
    Ik voelde mijn eisprong altijd elke maand. Vandaar dat het voor ons ook niet moeilijk was om zwanger te worden. Het was zo duidelijk, die eisprong! Toen ik net zwanger was had ik precies hetzelfde. Ik dacht: Hoe kan dat nou? Dit lijkt wel een eisprong, maar ik ben zwanger! Er was dus niks aan de hand, maar de pijn was precies hetzelfde als de pijn als ik mijn eisprong kreeg. Bij mijn eisprong voelde ik het ook altijd aan 1 kant en toen ik net zwanger was ook. Dus ik herken het heel goed. Heb precies hetzelfde gehad en alles is goed gegaan. Ben inmiddels alweer 28 weken zwanger. De tijd vliegt echt!

Share This Page