Mag maar 6 uur per dag werken.. Gaat dat van mijn loon?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by MIss X, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik maar 6 uur per dag mag werken van de verloskundige. Ik heb daar ook een briefje van mee gekregen voor mijn werk.

Wat ik mij nu af vroeg.

Valt dit onder de ziektewet? Of gaat die uren van mijn loon af? Moet ik dan alsnog een brief van de dokter hebben?

Dank

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Hoi, dit gaat niet van je loon af. Dit valt onder de ziektewet. Als ze er om vragen kan je altijd nog een brief vd dokter vragen, maar lijkt mij dat de brief vd vk genoeg is. Ze kunnen je wel verplichten om 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof te gaan ipv 4 weken.

Als je zekerheid wil zou ik deze vraag even in het topic vd uwv medewerkers zetten.

Groetjes Rebekka

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wat hierboven staat, klopt bijna helemaal.
    Alleen is het niet zo dat ze je kunnen verplichten bij 34 weken met verlof te gaan, dat bén je verplicht. Zodra je ook maar 1% ziekgemeld bent, moet je met 34 weken zwangerschapsverlof opnemen.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,561
    535
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #4 Hopmarjanneke, Mar 3, 2011
    Last edited: Mar 3, 2011
    ter aanvulling op Bri: wanneer je vantevoren weer wordt beter gemeld geldt dit uiteraard niet meer, dan heb je nog altijd de keuze tussen 34, 35 of 36 weken met verlof te gaan :D
    Maar je krijgt dit niet voor niets "opgelegd" om minder te gaan werken.

Verder is dit zwangerschapsgerelateerd en dan krijg je gewoon 100% doorbetaald.

Share This Page