Werken en kids hoeveel?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door lievemommy10, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon eens benieuwd hoe jullie het allemaal doen. Alleen met de kids en werken?

Op het moment zit ik in de WW maar wil graag snel weer aan de slag. Mijn huwelijk was net beëindigd (nog niet officieel) toen ik mijn baan kwijt raakte afgelopen november.

In augustus wordt mijn dochter 4jaar en gaat dan naar de basisschool en deze biedt zelf ook naschoolse opvang. Ik hoop dan 32 uur te kunnen gaan werken, 5 dagen vindt ik wel erg veel met de hele zorg voor mijn dochter. Hopelijk is dit haalbaar.

Hoe doen jullie het allemaal organiseren? Hoeveel werken jullie en redden jullie het er goed mee?
    Hopelijk haal ik er nog mooie/goede tips uit! ;)

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Hi

ik werk normaal gemiddeld 32 uur per week en meestal gewoon in 4 dagen. Omdat ik om 8 uur begin, brengt mijn moeder mijn dochter van 6 naar school.
    Op maandag en dinsdagmiddag past mijn moeder op haar. Woensdag en ik vrij en de donderdag en vrijdag gaat ze na school naar de NSO.
    Straks met de kleine erbij zal het het zelfde blijven denk ik. Is wel pittig, maar te doen. Als je eenmaal in het ritme zit, komt het goed.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik werk fulltime, 5 dagen in de week dus en heb een zoontje van 7 maanden. Werk ook nog eens 40 km verder dus soms is het wel gehaast maar ben er ondertussen wel aan gewend geraakt.

mijn zoontje gaat op ma,di,do en vr naar het kdv en op woe past mijn moeder op.
    Ik breng hem om half 8 naar het kdv en haal hem tussen half 6 en 6 weer op.
    Is natuurlijk wel anders dan een kindje die al naar school gaat, maar ik denk dat ik hem dan gewoon eerst naar de voorschoolse opvang breng.

4. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Ik werk 40 uur waarvan 1 dag thuis, 1 dag in de week is dochter dus bij mij doordeweeks, 1 dag bij opa en oma en de overige 3dagen bij de buitenschoolse opvang.

Ik breng mijn dochter naar school en ga daarna naar werk meestal ben ik er dan rond 09:30 vervolgens werk ik dan tot 16:30, dat is dus 7 uur per dag op kantoor. De overige uren welke ik niet op kantoor werk die haal ik in tijdens de avonden zodra dochter slaapt.
    Uiteindelijk werk ik vaak meer uren dan de 40 maar dat is mijn eigen schuld ;).

Mijn baas is heel flexibel en kijkt veel meer naar de resultaten dan naar hoeveel uur ik werk. Hij weet dat ik toch wel meer werk en daarnaast bijna 24/7 bereikbaar ben per telefoon en e-mail.

Wanneer ik afspraken heb welke wel tot wat later zijn haalt mijn moeder dochter op van de opvang.

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik werk 32 uur in 4 dagen maandag en vrijdag werk ik onder schooltijd (9.00 - 14.30) en op dinsdag en donderdag heb ik VSO en NSO dan maken we een ruk van 7.00 tot 18.45.

maar hierdoor kan ik wel 3 dagen zelf mijn kids naar school brengen en eraf halen.

het is wel verschrikkelijk haasten en druk, maar ja minder werken is helaas geen optie omdat ex totaal niet bijdraagt in welke kosten dan ook

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik werk 31 uur in de week en heb 2 kinderen onder de 4. ik heb helaas geen werk waarbij ik hele dagen kan werken. we hebben diensten van 4 a max 5 uur. dus ik moet meerdere diensten draaien om aan mn uren te komen. helaas.
    kids gaan 3x per week naar kdv. 1 hele dag en 2 ochtenden. mijn moeder brengt ze dan weg en ik ben op tijd terug om ze zelf op te kunnen halen. een paar ochtenden gaan ze naar kdv, 1 ochtend naar mn ouders. 3 dagen werk ik ook s avonds. dan past mn moeder op. ik ben 3 dagen in de week vrij. ik red het prima zo. ook qua financien.

7. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen hoe anderen het organiseren.

Toch lees ik regelmatig terug dat Oma's een deel voor hun rekening nemen of de vader van jullie kind(eren).
    Helaas kan ik daar hier beide niet op terugvallen. Mijn moeder zou het dolgraag doen, maar mijn ouders wonen de helft van het jaar in het buitenland dus kan daar niet vast op rekenen.
    En de vader van mijn dochter, daar zijn geen afspraken mee te maken. Zegt het steeds af, ook nu we net officieel een omgangsregeling hebben die volgende week zou starten. Maar mr heeft weer een smoes...
    Buiten dat gaat hij per onbekende datum 'voorgoed' terug naar zijn geboorteland.
    Kortaf, ik wil dus niet echt van hem afhankelijk zijn!

Ik heb een school uitgezocht, een zogenoemde brede school die ook naschoolse opvang biedt. Maar tot 18:00 uur...
    Ik heb mijn diploma's in de detailhandel en redt dan nooit 18:00 uur. Ik probeer daarom werk te krijgen ook in de klantenservices (ook werkervaring in) maar ook hier zit ik met onregelmatige tijden. Of avonden, en/of zaterdagen, en ik weet echt nog niet hoe ik dit moet gaan regelen.
    Ik heb helaas weinig/tot geen mensen om op terug te vallen en een betaalde oppas haar laten ophalen, of voor 's avonds of weekenden weegt niet op tegen mijn loon..

Ik denk maar steeds eerst snel een baan en dan verder zien hoe op te lossen. Maar soms wordt ik er wat moedeloos van en denk ik hoe moet ik dat gaan doen...
    Ik hoor graag nog ideeen of tips...:D

8. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik werkte na mijn scheiding 38 uur in de week met 2 kinderen.
    De oudste was toen net 4 en ging naar de basisschool en volledig na de BSO.
    De jongste ging 5 dagen in de week naar de crèche.

Ik kreeg er heel veel commentaar op, maar had simpelweg niemand in de buurt om een dag over te nemen.

Overigens toen ik een paar jaar later thuis vertelde dat ze niet meer naar de BSO hoefde omdat mamma zou stoppen met werken hebben ze gewoon allebei dagen niet tegen me gepraat. Zo boos waren ze.
    De oudste kwam zelfs met voorstellen als mag ik daar dan gewoon eens spelen, als een speelafspraakje??

Overigens werkte ik ook in de klantenservice, maar kon je in die tijd nog gewoon schooldagen aangeven.
    1x in de maand een zaterdag en 1 avond in de week, maar dat was pas 2 jaar later (en toen paste mijn vriend inmiddels op)

9. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik werk 40 uur + het restje. Zl zit 3 dagen op de VSO en NSO en blijft die dagen over. De andere 2 dagen is hij bij mijn moeder omdat 1 dag al oma dag is vanaf zijn geboorte en er beide dagen geen VSO en NSO is. Het is de bedoeling dat ik over ongeveer een half jaar minder ga werken. Heb ik ook wat meer tijd voor activiteiten op school en om mijn huishouden te doen. Als mijn moeder op vakantie is past of een vriendin op of Vl (niet de vader) of ik neem vrij.
    Wat je evt zou kunnen doen is kijken naar een flexibele opvang, voordat zl naar school ging had ik dat ook. Die hebben meestal wat ruimere tijden. En misschien is een gastouder iets? Dan valt het nog steeds binnen de kinderopvangtoeslag?

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je kan kijken voor een gast ouder daar kan je vaak gewoon de tijden afspreken die nodig zijn. 18.15 is dan dis geen probleem bijv.

11. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De optie voor een gastouder is denk ik een goede mogelijkheid. Zeker wanneer zij flexibel wilt zijn. Voor als ik echt avonden moet gaan werken misschien een meisje (die na haar school/studie) die haar bij de gastouder kan ophalen en met haar kan eten en in bed kan leggen.

Wbt eventuele zaterdagen... kennen jullie gastouders die dat ook doen? In mijn vorige zoektocht naar een gastouder (toen was ze een halfjaar en geen zaterdagen nodig) ben ik die niet tegen gekomen, maar zijn er wellicht ook wel...

Nu eerst maar gauw eerst een baan, ben het thuiszitten echt zat. Plus die hele rompslomp voor de ww en aanvulling van de bijstand. Zou me een stuk fijner voelen als ik weer gewoon zelf voor mijn geld werk.
    En als ik dan eindelijk die baan heb mijn netwerken maar opengooien en uitbuiten voor het vinden van de beste opvang mogelijkheden.
    En wie weet vallen de onregelmatige uren wel heel erg mee en is het allemaal snel geregeld.

Bedankt inieder geval!

12. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk 30 uur in de week waarvan 3 dagen op kantoor en een dag thuis (6 uur). Mijn dochter gaat 3 dagen naar het KDV. Ik betaal hiervoor zelf, na teruggave van Kinderopvangtoeslag, rond de 200 euro per maand.

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad lastig alleen, zonder of met weinig oppasmogelijkheden, ik ken het!

In deze tijd moet je enorm flexibel kunnen zijn; werkgevers kunnen eisen wat ze willen omdat er aanbod genoeg is. Op oproepbasis extra werken, avonden werken enz. Hoe graag je ook wilt, mega flexibel kún je niet zijn als alleenstaande moeder...

Er zijn zeker wel gastouders waar je kind ook 's weekends, 's avonds en zelfs 's nachts terecht kan. Denk dat dat de fijnste oplossing zal zijn.
    Misschien kun je eens wat gastouderbureau's bellen en vragen of ze gastouders in hun bestand hebben die ook buiten 'kantoortijden' opvang aanbieden. Of plaats een oproepje op FB of MP...

Heel veel succes met het vinden van een leuke baan!

14. shirley710

29 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk 24 uur. Mn dochtertje van 1 gaat op dinsdag naar mn moeder.
    In het weekend heb ik een omgangsregeling en is mn dochter bij mijn ex.
    Dan kan ik dus werken.
    Bij mij op het werk krijg je in de weekenden en in de avonden extra betaald (150 of 200%)
    Dus dit is voor mij de ideaale oplossing. Hierdoor werk ik maar 3 dagen maar krijg toch een redelijk salaris

Deel Deze Pagina