Respect voor alle allenstaande mama's!

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Winddanser, Jul 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt, diep respect! Ben een week alleen thuis met mn dochter, t is allemaal te doen hoor maar t alles alleen moeten doen maakt t wel zwaarder dan wanneer je samen bent. Zie ook de voordelen, eigen dingen kunnen doen enzo.
    Maar bedacht me wel dat ik echt diep respect heb voor alle alleenstaande mama's /papa's!
    Wilde ik even delen :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mee eens!!! Mijn man heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen, dus alles kwam op mij aan en dan gingen we ook nog bijna elke de bij hem langs (kostte veel tijd). Wel elke avond doen wat je wil inderdaad, maar ook wel eenzaam. En altijd die verantwoording moeten dragen. Heb wel gemerkt dat ik het kan, dacht dat ik veel gestrester zou zijn en meer zou vitten op de kinderen, maar dat viel mee ;)

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wat lief dank je wel!
    Maar ik zelf vind het reuze meevallen.
    En ik persoonlijk vond het zwaarder met mijn ex, toen alleen mijn zoon en hij keek nooit naar hem om.
    Terwijl je zoals jij beschrijft, backup van iemand hebt.
    Als nu dat ik gewoon weet dat ik degene ben die moet opstaan etc (ook al heb ik een felle voorhoofdholteontsteking nu( komt niet zo lekker uit:()

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als je een partner hebt die niets doet, dan is het in je eentje misschien makkelijker ja ;)
    Ik heb wel gemerkt dat mijn man veel deed, met de kinderen maar ook het huishouden. Gelukkig is hij nu weer thuis en kan lichamelijk nog niet veel dus het huishouden doe ik, maar de kinderen corrigeren en met kleine dingen helpen kan al wel prima en dat is al heel fijn!

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Dankjewel!
    Ik denk wel dat het voor de mama's die een partner zijn gewend moeilijker is dan bijvoorbeeld voor mama's zoals ik die vanaf de zwangerschap al wisten dat ze alles alleen zouden moeten doen. Misschien denken anderen hier wel weer heel anders over hoor, dus hoop niet dat ik iemand nu voor zijn hoofd stoot!
    Maar ik weet niet beter en dat maakt het in mijn ogen wel makkelijker dan dat ik eerst met mijn partner de zorg had kunnen delen en daarna opeens moest wennen om alles alleen te doen.
    Daarbij lijkt het mij al helemaal pittig als je een partner hebt maar deze alsnog niks doet zoals ik hierboven lees. Dan komen er ook nog eens allemaal frustraties bij kijken.

Share This Page