Ouderschapsverlof 2022

Discussion in 'Mama en gezin' started by Eliizzaa, Jul 23, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ik heb het nagevraagd bij het ministerie en kreeg dit antwoord. Ik ben we blij mee :thumup:

Het betaalde ouderschapsverlof van maximaal 9 weken kan ook gelden voor ouders van kinderen die al geboren zijn voor de inwerkingtreding van de nieuwe wetgeving. Het betreft dan werknemers die bij de inwerkingtreding van de nieuwe wetgeving ouders zijn van een kind jonger dan 1 jaar en nog niet het volledige recht ('26 weken') op ouderschapsverlof hebben gebruikt. Voorbeeld: een werknemer is op de datum van inwerkingtreding ouder van een kind van 6 maanden en heeft reeds 19 weken (wettelijk onbetaald) ouderschapsverlof genoten. Deze werknemer kan in de periode van 6 maanden die daarop volgt (tot het kind 1 jaar is) nog 7 weken ouderschapsverlof opnemen en heeft gedurende die weken recht op een uitkering.

Eliizzaa and Lies1611 like this.
  2. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,405
    1,430
    113
    Female
    Kijk! Dat is goed nieuws!

Wel apart want ik heb de UWV gebeld en die wisten er nog te weinig over om er duidelijkheid over te geven..

Maar goed, wat fijn dat jij dit antwoord hebt gekregen van het ministerie! Super :)

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Klopt, het uwv heeft nog 0 informatie. Die info komt echt pas last minute.

4. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,405
    1,430
    113
    Female
    ja dat blijkt inderdaad! Nou ik ben heeeeel blij met dit bericht hoor

Share This Page