Zie vraag: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-uwv-webcareteam/468813-boventallig-zwanger.html Voor mij geldt hetzelfde, ik heb alleen nog geen vaststellingovk getekend en zit in een mobiliteitstraject dat tot 1 april 2014 loopt. Hoe werkt het dan? Officieel ben ik gewoon nog in dienst nu. Bij voorbaat dank.
Beste Kaatje1806, Je geeft aan dat voor jou hetzelfde geldt als Rme. Je bent zwanger en wordt boventallig verklaard per 1 april 2014. Op dit moment ben je nog in dienst bij je werkgever en heb je nog geen vaststellingsovereenkomst getekend. Gaat UWV akkoord met je ontslag heb en je ondanks het inzetten van het mobiliteitstraject geen andere baan gevonden? Je kunt dan de een WW-uitkering aanvragen en vanuit de WW-uitkering een Zwangerschapsuitkering. ( Ik ga er dan vanuit dat net als bij Rme je periode van zwangerschapsverlof ligt na de datum van het ontslag ) Ik wil je het volgende advies meegeven: Wees voorzichtig met het ondertekenen van een vaststellings/bëeindigingsovereenkomst. Als je zwanger bent mag je werkgever je niet zomaar ontslaan. Het is verstandig om je juridisch te laten bijstaan en adviseren. Je kunt daarvoor contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering, vakbond of het Juridisch Loket. Actuele informatie vind je op deze pagina. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en succes bij het vinden van een andere baan. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor de snelle reactie! Er zit nog een klein verschil in: ik ben al officieel boventallig verklaard per 1 juli jl. en het traject van mobiliteit loopt 1 april 2014 af. Het is nog maar pril, want ik ben 15 juni 2014 uitgerekend. De vraag is dus ook: mogen zij mij dus zomaar ontslaan? In het sociaal plan staat dat je als je binnen een bepaalde tijd na vaststellingsovk ziek of zwanger wordt, je dit alsnog moet melden aan je dan ex-werkgever (en het UWV uiteraard).
Beste Kaatje1806, Zoals René al bij je aangaf heb je ontslagbescherming als je zwanger bent. Ben je al boventallig verklaard voor je zwanger werd? Informeer dan bij een jurist en/of je werkgever of de zwangerschap invloed op de situatie heeft. Deze kan ook bepalen of de situatie wijzigt voor je in verband met de inhoud van het sociaal plan. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare