Hoi allemaal, Momenteel ben ik een woning aan het zoeken wat dicht bij mijn moeder is. (Ik woon in de buurt van Amsterdam en wil in de buurt van 's-Hertogenbosch). Ik had een advertentie geplaatst en heb mogelijk iemand gevonden die zou willen ruilen. Echter doet mijn man nu plotseling heel erg moeilijk . Enkele weken geleden vond hij het een uitstekend idee en nu kan ik het beter vergeten . Wij hebben hier geen familie/vrienden in de buurt en ik voel me gewoon hartstikke eenzaam. Ik ben helaas werkloos geraakt en ik zit weer de hele dag thuis. De woningruil zou fantastisch zijn want dan ben ik in de buurt van mijn ouders/familie/oude vrienden. Mijn vraag aan jullie. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hij heeft een fulltime baan via een uitzendbureau. Dus we zouden gewoon zo bij een nieuwe baan kunnen beginnen daar. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit gedaan? Tips zijn van harte welkom
Wat is de reden dat hij niet meer wil dan? Zijn baan? Of vindt hij het hier wel prima? Is het meer de betreffende plek of het huis?
Hij wilt plotseling hier blijven. De gedachte dat hij weer 'opnieuw' moet beginnen vind hij niks. (terwijl zijn contract in augustus afloopt, dus hij moet toch op zoek naar een andere baan uiteindelijk).
Het is ook best een hele onderneming, om een woningruil te doen. Eerst alle papieren die in orde moeten zijn, van beide kanten. Dat duurt sowieso al een paar maanden, en dan maar hopen dat alles wordt goedgekeurd want anders gaat het nog niet door. En je moet natuurlijk in principe in 1 dag over. Dus 1 dag om je eigen huis leeg te halen, naar je nieuwe huis te rijden en alles te verhuizen. En vindt hij zelf die omgeving wel leuk, of wilt je man liever in de buurt van Amsterdam blijven?
Ja dat weet ik. Dat vertel ik hem ook dat wij dan genoeg tijd hebben om alles op orde te brengen. Mijn man is een echte Amsterdammer en je krijgt hem er niet weg. Ook al doet hij verder niks meer in de buurt zoals vroeger, maar het is zijn bekende omgeving.
Ik snap je man wel. Ben al heel wat jaren uit Amsterdam en heb spijt dat ik er ooit vertrokken ben. Helaas wil man niet naar Amsterdam anders was ik zo teruggegaan. Niet netjes dat hij heeft toegezegd en nu daarop terugkomt.
Dat is het juist. Hij was er eerst heel positief over en ik sta ook enkele jaren al inschreven via woonservice om daar een huis te krijgen. Ik kreeg een tip dat woningruil ook misschien een optie is en nu wij echt een kans maken om te verhuizen trekt hij zich terug. Ik ben eigenlijk heel erg teleurgesteld .. Ik denk dat ik het toch maar moet accepteren :x