Hallo allen, Een vraag voor een collega van mij, ze is op dit moment aan het reintergreren werkt ipv 32 uur, 3 dagen per week 4 uur op een dag! Ze wil graag ouderschapsverlof aanvragen, kan dit terwijl ze nog (gedeeltelijk) ziek is? Wat zijn de regels voor ouderschapsverlof, mag een werkgever de 'standaard' regel afwijzen van 50%? Er is bij ons in de organisatie wel wat gaande, het gaat namelijk niet zo goed met het bedrijf, dus er is wel sprake van zwaarwegende bedrijfsbelangen. Ik hoop dat jullie haar kunnen helpen, ze heeft geen internet thuis, wel op het werk maar daar kan ze niet zomaar internetten, iedereen kan meekijken etc. Groetjes, Beertje
ik neem aan dat ze het de bedoeling is dat ze weer terugkomt op 32 uur? Dan lijkt het me logisch om verlof aan te kunnen vragen. Hoe het zit nu ze met reintegratie bezig is, weet ik niet. Ze werkt nu al minder...... Wat zegt P&O van het bedrijf? Ze hebben geheimhoudingsplicht dus als het goed is vertellen ze niets verder. Eventueel bij de vakbond navragen?
Hoi, ik ben na mijn vorige zwangerschap een tijd lang nog uit de running geweest i.v.m. bekkeninstabiliteit. Je kunt nog geen ouderschapsverlof opnemen als je nog ziek bent. helaas. Ik moest ook re-integreren op mijn oude contract uren. Ik wou maar 3 dagen per week werken en heb het opgelost met vakantie uren. Zodat ik op mijn volledige uren uit kwam. En toen ik me weer beter zou melden is mijn ouderschapsverlof in gegaan. Zou ze zich anders niet beter kunnen melden i.o.m. jullie werkgever en gelijk ouderschapsverlof aankunnen vragen? Maar bedenk goed, dat ze nu in een beschermde positie zit. Een werkgever mag nooit de vraag van ouderschapverlof weigeren. Maar hoe wil ze straks gaan werken? Hoeveel ouderschapsverlof wil ze opnemen?