Beste, Ik zit toch wel met een vraag. Ik weet nu al dat mijn contract in februari niet verlengt wordt. De rede van het niet verlengen weet ik ook, maar zullen ze nooit mondeling of op papier tegen mij zeggen. Ik heb maar een klein contact, van 16 uurtjes. Ik ben geheel ongepland zwanger geraakt. Wij wilden niet meer voor nog een kindje gaan, daarom ben ik ook akkoord gegaan met een klein contract. De eis van mijn werkgever is dat ik 6 dagen per week beschikbaar ben. In mijn omgeving heb ik helaas niemand die 6 dagen van de week onze baby wil/kan opvangen. Met 16 uurtjes is flexibele kinderopvang niet te betalen, dit ook omdat ik met regelmaat meer dan 16 uur word ingepland. Helaas is de werkgever zelf zo slim om dit bv 9 weken te doen en mij dan weer 2 weken 1 dag per week in te plannen. Nu heb ik zelf een optie gegeven, omdat ik graag voor deze werkgever wil blijven werken. Alleen gaat mijn werkgever daar niet mee akkoord. Naar mijn idee heb ik mijn best gedaan om opvang te regelen en er gezorgd dat ik mijn contract uurtjes kan maken. Als mijn contact echt niet verlengt word, heb ik ondanks deze situatie wel recht op een ww uitkering?
Beste Mammierdam, Wat een rotsituatie zeg. Gelukkig kan ik je voor wat je WW-recht betreft gerust stellen: Kiest je werkgever ervoor om je contract niet te verlengen? Dan kun je gewoon een WW-uitkering krijgen. Als je aan alle verdere voorwaarden voldoet natuurlijk. Actuele informatie over de voorwaarden om een WW-uitkering te krijgen vind je hier. Fijn weekend gewenst! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare