Ruby! Wat super dat het je gelukt is!! Heel goed dat je hebt doorgezet hoor! Want anders gaan ze maar door, terwijl de wet er heel duidelijk in is! Liqueske, laat je niet onder tafel lullen he? Vaak denken ze dat ze met 2 man meer 'macht' uitstralen,maar het kan juist vechtlust in iemand naar boven halen om alles eruit te halen waar je recht op hebt! Ik ben nog bezig met aanvragen. Moet dat wel gaan doen, ze zijn zo traag bij ons.... Maar, ik hoef na de zomervakantie van 2010 in principe geen ouderschapsverlof op te nemen omdat het kdv belde dat ze de dag waarvoor ik o.v nodig had, inmiddels vrij hebben Super natuurlijk. Nu ga ik volledig ouderschapsverlof aanvragen voor de periode einde verlof tot aan de zomervakantie van 2010. Want voor die 9 weken hebben we geen plek en ik vind dat wel zo lekker . Dan ga ik na de zomervakantie 2010 weer 3 dagen werken en gaan we eerst kijken hoe dit bevalt. Bevalt dit niet dan gaan man en ik in overleg. Want ik ben eerlijk, het kdv is erg duur, mijn man heeft een goed betaalde baan, krijgt dus niet veel terug van de belasting. Ik heb geen goed betaalde baan en eigenlijk is het letterlijk de centen overdragen aan het kdv. Ik vind het wel belangrijk om wat te blijven doen, maar op dit moment staat het mij gek genoeg tegen om ons kindje naar het kdv te brengen. En dat terwijl ik voorstander ben, heb jaren op een kdv gewerkt en weet hoe leuk het kan zijn voor kids. Maar, eerst maar eens het volledige o.v zien te regelen, daarna kan ik altijd nog een dag extra nemen, om minder te gaan werken. Zit er eigenlijk een bepaalde termijn aan het aanvragen? Zoveel weken voor ingangsdatum bijvoorbeeld? Groetjes, mex
Heb je wel een goede berekening gemaakt met betrekking tot de kinderopvangtoeslag? Zelfs als je man 1 miljoen euro per jaar verdient krijg je nog altijd 1/3 van je opvangkosten terug...kan me dus haast niet voorstellen dat je "bijna niets" aan opvangtoeslag krijgt. Wij verdienen samen drie keer modaal en krijgen echt nog veel terug..
We krijgen tot max 200 terug. En dat was de berekening over 2009. Ik heb zelf de berekening niet gemaakt,mijn man, ik was ook verbaasd en wil het nog een x samen doen
hoi mexicang je moet het twee maanden voor aanvang verlof aanvragen bij de werkgever, schriftelijk succes!!!
AAAAAAHHHHHHHHHHH gek word ik er van!!!!!!! vandaag gesprek gehad, ze roepen eerst nee je kan geen filiaalmanager zijn als je 24 uur werkt en nu omdat ze niet anders kunnen, zeggen ze o nou dan moet je het maar gaan doen in 24 uur want dat is toch wat je wil? pfff belachelijk!! dan weet ik al wel hoe dat afloopt, dan sta ik binnen de kortste keren op straat omdat ik niet functioneer...... zucht..... wordt er niet goed van!!! iemand enig idee of ze mij een functie in minder uren mogen laten doen en dan hetzelfde mogen verwachten?
Hey Dames, ik heb eens met jullie meegelezen ,maar ben wel verbaasd dat er op veel plaatsen zoooo moeilijk over gedaan word! Ik dacht dat dat dat alleen op mijn werk was haha Ik ben nl al vanaf augustus bezig om uberhaupt alleen nog maar een antwoord te krijgen van mijn baas! het zal bij mij alleen de helft van mijn uren kunnen..... de wettelijke regeling liqueske : ik zou er voor gaan voor die 24 uur hoor,naar mijn mening moeten ze gewoon iemand anders voor jouw vervallen uren er neer zetten! ik ga dus voor 2 jaar(als het goed is,voor twee kindjes achter elkaar_)een dag minder werken ,dus moeten ze voor twee jaar iemand anders aannemen en daarna weer ontslaan,zo gaan ze het bij mij doen.denk ik rules are rules!
hey cinny75, ja dat vind ik dus ook, maar duo baan wordt bij ons dus niet gedaan. ik vraag me nu sterk af waar ik ergens terug kan vinden wat de regels zijn bij een leidinggevende functie in minder uren, ik neem aan dat ze niet van mij kunnen verwachten dat ik hetzelfde werk doe in veel minder uren. voorheen werkte ik wel meer dan de 37 contracturen... weet nu echt niet wat wijsheid is....
Liqueske, sterkte! Misschien de vakbond bellen (en meteen even lid worden? ), of Postbus 51 (daar weten ze soms precies waar ze je heen moeten sturen) of anders Rechtswinkel oid. Heel veel succes ermee. Het komt op mij erg uitprobeerderig over: kijken hoe ver ze kunnen gaan!
Ik zou als werknemer ook niet erg happy zijn met mijn part-time manager als ik heel eerlijk ben. Dat werkt gewoon niet, zeker niet in een winkel. Ik denk dat je toch genoegen zult nemen met je huidige uren of een lagere functie..
En voor wat het waard is... Onze Team-manager mocht ook niet minder dan 32 uren werken na de geboorte van haar zoontje. Want als manager ben je de eind verantwoordelijke en dat kan niet part-time. Er blijven veel te veel zaken liggen en dat kan gewoon niet voor een bedrijf.
toch vind ik dit een gekke gedachte. ik pak even een ander voorbeeld. Als lerares 'manage' je ook een klas, dit kan zeer zeker wel parttime en in een duobaan. Waarom zou dat dan in een winkel niet kunnen. Als je goede afspraken maakt met je duopartner en er overlegmomenten kunnen zijn lijkt het me echt niet onmogelijk om ook in een winkel parttime een leidinggevende functie uit te oefenen. Het is meer de onwil van een werkgever om over de mogelijkheden na te denken, wat maakt dat het soms als lastig wordt ervaren. Ik blijf het dus raar vinden dat dat niet kan. In de 'nieuwe' functie die liqueske aangeboden werd zou ze zelf zo'n soort opvangfunctie voor anderen gaan uitvoeren, waarbij ze dus eigenlijk aangeven dat er dus wel behoefte is aan mensen die af en toe gaten opvangen die in een managementfunctie vallen, dan moet dat dus ook regulier kunnen is mijn mening. En liqueske: ik vind dus dat ze niet kunnen verwachten dat je in 24 uur hetzelfde kan doen als in 37+ uren.....Maar het is wel erg vervelend als je zo voor het blok gezet wordt.
ik heb in een bouwmarkt gewerkt en daar werd de manager positie opgevuld door een vrouw die 24 uur werkte. Werkt prima. Je hebt toch personeel en die kunnen sommige taken best aan hoor. De winkel is toch sowieso meer dan 37 uur open en die uren is de manager er ook niet. Ze kunnen toch een assistent ofzo aanstellen. *sorry voor het inbreken in dit topic, wou dit alleen ff melden*
ja precies zo denk ik er dus ook over, moet maandag een reactie geven op wat we afgelopen week besproken hebben. ik heb al een heel pleidooi geschreven, en ik ga er nog 1x tegenin. als dat niet helpt kan ik nog voorstellen om het voor te leggen aan de commisie, maar weet niet hoe (on)partijdig zij zijn. en anders gaan we er gewoon voor, dan zien we wel, heb ik iig een jaar de tijd om ander werk te zoeken..... erg jammer dat het zo moet, na al die jaren hard werk....
Hi liqueske, En weet je al meer! OntZETTEND ONTERECHT VIND IK HET, Misschien kun je het best via een rechtsbijstand laten proberen als ze zo door blijven gaan! De sfeer is dan toch al verpest toch! Als je dit niet hebt kun je ook via juridisch loket gratis hulp krijgen.. succes
nou ik heb maandag tegen mijn baas gezegd dat ik graag fm wil zijn op een bepaald filiaal waarvan de huidige fm landurig gedeeltelijk ziek is, en dat filiaal draait nu zo slecht.... leek mij een goede oplossing, maar nee, dat kon niet, daar stond nl al een fm..... nou ja welk filiaal dan? nou dat weet ik nog niet, maar dan ga ik wel overleggen met de pa als je het echt wil..... wat een antwoord, volgens mij hadden ze er totaal niet op gerekend dat ik zou zeggen, is goed kom maar..... er is geen filiaal zonder fm op dit moment, dus wat willen ze.... moet nu volgende week weer op gesprek bij pa en baas.... zucht!!!! ben benieuwd wat ze nu weer verzonnen hebben, poging 1 is in ieder geval mislukt voor ze! snap niet dat ze het zichzelf zo moeilijk maken, zeker niet met alle collega's die nog komen gaan....
ben benieuwd wat voor oplossing er uiteindelijk uit de bus komt Liqueske. Ik hoop dat ze je niet aan de andere kant van de regio neerzetten om je te pesten. Maar....waarom kun je niet in je eigen filiaal blijven?
gelukkig zijn er ook regeltjes voor overplaatsingen en reistijd e.d. dus daar ben ik niet zo bang voor. de reden dat ik niet in mijn eigen filiaal kan blijven is hetzelfde, daar staat al een fm. die is er gekomen toen ik met verlof ging en ze mij zeer duidelijk vertelden dat ik geen fm kon blijven met 24 uur. maar ik ben ook zeeeeeer benieuwd. ik houd jullie op de hoogte! groetjes
nou het is weer even geleden, maar daar ben ik weer gisteren gesprek gehad, en ze willen een compromis sluiten bij wijze van hoge uitzondering, omdat ik altijd voor ze klaar heb gestaan en mijn inzet altijd zo goed is geweest bla bla bla.... ik mag nu voor 24 uur als assistent gaan werken vanaf begin volgend jaar, met bijbehorend salaris, en dit jaar gewoon doen wat ik nu doe, of de andere optie, is toch als fm 24 uur, maar dan wordt het een filiaal buiten het district, omdat er nu hier geen plek is. dus ik denk dat ik dan maar voor assistent ga... de gulden middenweg zeg maar. maar ik wil ze wel twee voorwaarden geven, dat is a) als er een filiaal vrij komt voor assistent, dan wil ik wel de keuze krijgen of ik het wel of niet doe, en b) ik wil geen gedonder over mijn dagen, begon namelijk gister al toen ze me twee koopzondagen in december wilde inplannen, naast de 3 koopavonden in 1,5 week tijd.... dat feestje gaat dus mooi niet door, ze moeten blij zijn dat ik geen vaste dagen vraag en toch echt wel behoorlijk flexibel ben voor een moeder, haha. maar goed ik moet vanmiddag mijn keuze laten weten, ben benieuwd of ik de voorwaarden er doorheen krijg, en het eindelijk allemaal gewoon rond is. kost me nog 300 bruto maar ja, het is niet anders... ben er wel ff klaar mee, met heel die discussie ben nog wel ff benieuwd naar jullie reacties! groetjes liqueske