Ouderschapsverlof & belastingtoeslagen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mroos, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Weet iemand dit?

Mijn man neemt vanaf januari 1 dag ouderschapsverlof per week op, de belastingdienst compenseert dit voor een deel met ouderschapsverlofkorting, dat weet ik.

Maar omdat je jaarinkomen tijdelijk lager is, ontvang je dan ook meer zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag? Of blijven deze toeslagen gebasseerd op wat je eigenlijk zou verdienen?

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken wat de kinderopvangtoeslag deed toen ik ouderschapsverlof opnam, maar je zou wel iets meer moeten krijgen denk ik. Voor de kinderopvangtoeslag en de zorgtoeslag rekenen ze toch met je bruto jaarloon? Bij een wijziging het lagere bedrag opgeven zou dan moeten leiden naar een kleine stijging van de toeslag. Bel anders eens met de Belastingdienst want van hun website wordt je ook niet altijd wijzer

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij hebben het berekend voordat we het ouderschapsverlof indienden en uit die berekening kwam naar voren dat we idd meer toeslagen kregen. Ik heb via loonwijzer.nl berekend hoe ons loon er dan ongeveer uit zou zien, vervolgens het totale inkomen berekend en daarmee via toeslagen.nl berekend wat voor invloed dat had op onze financiële situatie.

Deel Deze Pagina