Kosten Kinderopvang

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Jaleesa, Sep 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Ik ben nog maar pril zwanger, ben nu al aan het kijken wat ik in de toekomst kwijt zal zijn aan kinderopvang.

Ik werk momenteel 40 uur, maar wil na ouderschapsverlof 32 uur gaan werken. Graag zou ik van de dames willen weten die 32 uur werken en haar kind voor 3 dagen naar de kinderopvang brengen, wat zij hiervoor betalen (netto, dus na aftrek bijdrage werkgever)

Alvast bedankt!

Gr. Jaleesa

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Kijk op toeslagen.nl kun je het precies berekenen.

Hier is een dag opvang qua uren 12 per dag (open van half 7 tot half 7) en de uurprijs €5,40.

Dat zijn gemiddelde prijzen, dus kun je met jou/jullie inkomen berekenen wat het ongeveer zal kosten.

3. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Thx! :D

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je kunt beter kijken op http://www.minocw.nl/berekeningkinderopvang/.

Daar kun je namelijk ook direct zien hoeveel meer je in 2009 gaat betalen.

Wij betalen trouwens ongeveer tegen de 200 euro netto voor de kinderopvang (3 dagen). Maar het is nogal inkomensafhankelijk (of course, we leven in Nederland).

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

vraagje erbij:
    Hoe zit het bij de werkgever? Die moeten je toch een tegemoetkoming geven ofzo?
    Ik snap dit niet helemaal namelijk.

6. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    voorheen betaalde je werkgever 1/3, de belastingdienst 1/3 en jezelf 1/3.
    Nu gaat het helemaal via de belastingdienst........ dus niets meer via de werkgever

7. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nee, Chrissie, dat was vroeger wel zo, maar tegenwoordig niet meer. De werkgever betaalt wel mee, maar dan via een 'andere' weg. In de werkgeverspremies is een percentage opgenomen voor de kinderopvang. De werkgevers betalen dit aan de belastingdienst. Sinds 2008 is het zo geregeld dat de belastingdienst dus voor de uitbetaling zorgt en dus niet meer de werkgever.

Groetjes,
    Josien

8. Bri

Bri Niet meer actief

Voor 3 dagen in de week betalen wij nu 801 euro per maand. Dan krijgen we nog wel een deel terug via de belastingdienst, ik geloof ongeveer 1/3. (en dat is dus inderdaad afhankelijk van je inkomen, bij de belastingdienst kun je dat berekenen)

Share This Page