Van ZW naar Verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Reb, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reb

Reb Niet meer actief

Beste heer/mevrouw,

Mijn ZW-uitkering (zw door zwangerschap) is beëindigd per 22 december, vanaf dat moment gaat ook mijn verlof in. Echter is er iets fout gegaan en stond de ingang van mijn verlof op 4 januari. Nu is die fout vandaag hersteld, maar nu is mij verteld dat ik nu nog vier weken moet wachten tot dat er een beslissing wordt genomen over de aanvraag over het verlof.

Maar kan het echt zo zijn dat ik, in de eerste vier weken van mijn verlof, moet wachten op mijn geld. In mijn geval overigens zes weken.
    Ik bedoel: kan deze procedure niet eerder dan bij het beëindigen van de ziektewet-uitkering ingaan?

In mijn geval zou het namelijk betekenen dat ik vanaf 22 januari geen geld meer heb ontvangen en ik pas in februari weer geld zou krijgen.

Met vriendelijke groet...

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Reb,

De wettelijke beoordelingstermijn voor je uitkering is acht weken, gerekend vanaf de ingangsdatum van de uitkering. UWV probeert altijd binnen vier weken het recht op uitkering te beoordelen, en de uitkering te betalen. Lukt het niet binnen vier weken, dan betalen we eerst op voorschotbasis.

Mochten we eerder klaar zijn met de beoordeling, dan wordt de uitkering ook eerder betaald. Je krijgt dan zo snel mogelijk de eerste betaling.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Reb

Reb Niet meer actief

Ik bedoelde overigens dat ik vanaf 22december geen geld meer heb ontvangen.
    Mij is verteld dat ik geen recht heb op een voorschot, omdat d uitkering nog niet is goedgekeurd? Hoe zit dit dan?

Bedankt voor uw snelle antwoord!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Reb,

Je krijgt binnen vier weken na de ingangsdatum van je uitkering een eerste betaling. Lukt het niet om binnen die termijn een definitieve berekening te maken van de hoogte van je uitkering, dan betalen we na die vier weken eerst een voorschot.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina