Mening overdag of s'avonds werken?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Shar079, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi!

ik ben al enige tijd aan het bekijken wat de opties zijn en aan het vergelijken wat goedkoper zou zijn met een oppas. Gastouderopvang of kinderdagverblijf.

Qua kosten scheelt het bijna niets.
    Het is bijna even duur.

Daardoor twijfel ik of ik nou overdag parttime moet werken of s'avonds.
    Als ik overdag kies te werken dan moet ze naar de kinderdagopvang dat kost voor 3 dagen 287euro! dat is dus inclusief toeslag.
    En als ik ervoor kies om s'avonds te werken dan hoeven wij niks te betalen. Maar dan zie je als koppel elkaar niet.
    ik ben nog aan het solliciteren.

ik vind het heel lastig op dit moment,
    ik hoor graag jullie meningen hoe jullie super mama's het doen...

wellicht heb ik dan een beter beeld hoe het kan..

:cool:

Groetjes,
    Sha

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    hm ja snaphet dilemma. Als het om 2-3 avonden zou gaan zou ik t doen, maar niet meer dan dat. Zou niet willen dat ik mn man haast niet meer zou zien.
    Kun je voor die drie dagen niet deels anders oplossen? opa/oma laten oppassen, partner een dagje papadag?

3. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam
    Hoi,

Ja inderdaad daarom twijfel ik ,of ik een avond baantje moet nemen.
    Helaas hebben wij geen oppas, en alle familie leden wonen in Tilburg. En mijn partner heeft net een contract getekend voor 40uur. Dus voorlopig zit dat er niet in.
    En ik moet wel werken, maar ik vind het zo lastig joh.
    Dus ze moet wel naar de kinderopvang, maar dat is toch belachelijk duur bijna 300euro!

:$

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ja dat is wel erg duur. ligt blijkbaar ook aam welke regio je woont hoe duur het is.
    Ik snap dat werken haast geen zin heeft als zoveel geld dan vervolgens naar kinderopvang gaat :(. Wat dat betreft kun je dan beter in avond werken als het niet fulltime is.

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik zou in de avond gaan werken. Je werkt in mijn ogen 'voor niets' als je het geld naar de gastouder brengt.

En.. ik begrijp dat als jij overdag gaat werken dat je man voor de kids zorgt? Dat is toch ook veel mooier, dan dat de kids deels opgevoed worden door de gastouder?

En als het inderdaad maar om 2 a 3 avonden gaat zou ik het zeker doen.

Mijn man en ik werken beiden partime in de zorg en hebben onze diensten zo goed als op elkaar afgestemd, zodat we zo min mogelijk oppas van opa en oma nodig zijn. En je ziet elkaar inderdaad wat minder, maar neem aan dat het niet voor eeuwig is en we zijn nog genoeg samen.

6. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Wij werken beide onregelmatig en konden eigenlijk niets anders dan een flexibele gastouder. En we hebben er een gevonden die zeer flexibel is. We hebben een 0 uren contract kunnen krijgen, dus niet verplicht zoveel uur per week afnemen. Voor ons kwam dit voordeliger uit, omdat t tot, in t ergste geval, tot 22.45 kan uitlopen net werk. Mochten wij beide een avonddienst hebben. Onze voorkeur gaat niet uit naar deze tijden. En het zal niet vaak voorkomen, maar t is fijn te weten dat t kan. Maar goed, eerst moet onze kleine maar geboren worden hihi.

Maar bij jou is je partner wel s avonds thuis? Tegenwoordig kan je betere afspraken maken met kinderopvang. En zijn ze ook langer open. Dat is misschien ook een goede optie?

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik heb een vriendin bereid gevonden om op te passen. Na gezeur, gezeik en gezemel met de vorige oppas, heb ik voor deze optie gekozen. Ik zelf heb een flex contract van 16 uur maar in de vakantie is het nog wat meer uiteraard. Ik neem ook vaak diensten aan door de week van 19-23 dan is manlief thuis en ik kan zo weg. Weet niet wat voor werk je doet en of dit mogelijk is?

8. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam
    Hoi,

Nee mijn man gaat fulltime werken 40uren, ik ben nog aan het solliciteren ik heb nog geen baan, ben aan t oriënteren wat het beste nu is.

9. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam
    Hoi hoi,

We zijn nog aan het oriënteren wat de beste optie zou zijn.
    Optie : familie = er helaas niet dus die valt af.
    Kinderopvang ben ik nog aan het zoeken in de buurt of er een goedkopere is.
    Gastouder opvang valt af = bijna even duur als een kinderopvang.

En ik ben nog aan het solliciteren dus dat duurt ook...
    ik denk zelf dat in de avond uren beter is dan overdag, dan kan mijn man s'avonds op de kleine letten.
    Ja je ziet elkaar dan niet, maar ja het is niet dat wij s'avonds de deur uitgaan..
    mijn man vind het niet zo leuk als ik s'avonds zou werken.
    Dus heb ik een idee om een poster beneden in de galerij waar wij wonen een oproep te plaatsen voor oppas. Kijken wie reageert..

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat je toch ook de impact op je gezin niet mag onderschatten. Kinderen hebben is zwaar, en allebei werken maakt het nog zwaarder. Als je dan ook nog eens 's avonds werkt, en elkaar dan nauwelijks ziet.... Voor je het weet ben je uit elkaar gegroeid, denk ik. Niet?

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Wat betreft "werken voor niets", werken is toch meer dan geld verdienen?
    Je draait mee op de arbeidsmarkt, even wat anders dan alleen maar baby.
    Enne....die momenten met z'n 3-tjes zijn belangrijk, maar juist ook even met z'n 2-tjeszijn, even wat quality time samen.
    Ik zou zeker kiezen voor overdag werken, en een fijne gastouder zoeken :)

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Is ouderschapsverlof een idee? misschien kan je man even een dag of wat thuis blijven en jij werken op die dagen.
    Ik zou de impact niet onderschatten. Hier hebben we een heel onregelmatig leven en dat begint me soms redelijk op te breken.

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou zelf nooit alleen maar avonden willen werken en mijn man over dag... Ik werk zelf ook in de zorg en dat zou inhouden dat ik 5 avonden in de week moet werken (17.00 tot 22.00) Nu werk ik er 2 en soms 3 heel goed te doen.
    Dan leef je continu langs elkaar heen echt niet goed voor je relatie en gezinsleven.

Ik vind 300 euro niet echt super veel voor de opvang houd wel in dat je veel bij je gezin kan zijn.

14. mappel

mappel Niet meer actief

Hoi hoi,
    ik heb een eigen zaak,werk 3 avonden + zaterdag + 2 dagen door de week. Ik heb onderschat hoe zwaar het is. Wij hebben praktisch geen oppas nodig, maar de overige vrije avonden ben ik wel aan de beurt om mijn dochter naar bed re brengen (watt niet erg is, maar kost soms wel 2 uur) terwijl ik ookwel een keer wil zitten, we kunnen beide niet sporten,want dan zijn we weer een avond weg.. het is wel een gedoe hoor. 2 avonden is misschien nog wel te doen, maar wij moeten echt plannen wanneer we elkaar zien,anders leven we langs elkaar heen..

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Valt wel mee hoor als je de tijd die je hebt goed benut. Ik werk 24 uur per week en dat kan dag, avond en nacht zijn en weekenden.
    Papa heeft net 3 avonden de meiden alleen verzorgd vanaf dat ik weg was.
    Geen probleem.
    Op deze manier ben ik doordeweeks veel thuis met de meiden.
    Niks mis mee dat papa ook eens alleen met de kinderen is!

Deel Deze Pagina