Verlof en vakantie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rianne86, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Ik heb even een vraag, ik ben nu 27wk zwanger, en ga per 19feb met verlof. Nu had ik eind januari nog een week vakantie staan. Nu heeft mijn werkgever die vakantie uit het schema gehaald, want ik ga toch vlak daarna met verlof😳, mag hij dat zomaar doen? Weet iemand dat?

Ik hoor graag jullie reactie😔

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    volgens mij niet, je mag toch gewoon vakantie opnemen als dat op het werk uitkomt? je hebt gewoon recht op die uren.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nee hoor, dat mag niet. Althans, hijmag de vakantie wel eruit halen wanneer hij bv jog niet goed gekeurd is maar niet omdat je toch bijna met verlof gaat.

4. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Hij heeft het zelf zo gepland omdat we tussen kerst en oud en nieuw door werken. Ik heb zelf niks aangevraagd, maar wel erg lekker natuurlijk omdat we nu niet vrij zijn.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee dat mag niet. Je hebt gewoon recht op je vakantie uren en als het werk het toelaat mag je gewoon vakantie nemen. Ookal ben je dus 4 maanden eruit voor zwangerschapsverlof, je verlof uren die je normaal opbouwt hou je gewoon ook

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Gewoon aangeven dat je er al rekening mee had gehouden en dat je al plannen had gemaakt. Hij mag dit niet zomaar doen.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Dat mag niet. Als jij voor je verlof vakantie wilt opnemen, dan moet dat gewoon kunnen.
    Zou het even navragen bij je werkgever

Deel Deze Pagina