Dames ik ben nu bijna 24 weken zwanger. En ik weet dat ik na 8 jaar werken niet meer terug ga komen bij het bedrijf waar ik altijd heb gewerkt. We zijn er door een vaststellingsovereenkomst uitgekomen. Nu zou ik graag voor de laatste 9 weken parttime gaan werken. Ik merk gewoon dat zodra ik ga werken last van mijn buik krijg. Ik merk dus dat het vooral iets geestelijks is. Ik ga gewoon met tegenzin naar het werk. Moet ik bij de verloskundige een brief vragen ? Of moet ik naar de bedrijfsarts?
Waarschijnlijk wil je werkgever dat je de bedrijfsarts ziet, heb het er gewoon eerlijk over. Dat je je niet goed voelt bij full time werken en bang bent voor de gevolgen voor je zwangerschap en daar graag bij of bedrijfsarts of verloskundige uitsluitsel over wilt hebben. Dan kan werkgever aangeven wat hijzij wenselijk pad van actie vindt. In mijn beleving altijd beter optijd te overleggen en aan te geven dan ze een briefje onder de neus duwen dat je parttime moet werken van deze of gene.
En anders misschien nog je vrije dagen opnemen, 1 dag per week of zo? Ik zou niet mn contract laten aanoassen naar parttime want dan krijg je tijdens je verlof ook minder uitbetaald.
dames ze waren heel begripvol heb het gewoon aangekaard en mocht sinds gister gewoon parttime gaan werken. Wat een opluchting zeg.