Dag allemaal, Sinds kort begin ik me steeds meer te ergeren aan mijn collega's. Het gaat meestal prima samen, we gaan allemaal goed met elkaar overweg, maar er zijn steeds meer dingen die me irriteren. Het verschil tussen de 3 en mij is dat ik me wat meer bekommer over of de dingen goed lopen op de afdeling of niet. Ik vind het fijn als dingen lopen zoals ze horen en als dat niet zo is, dan doe ik er wat aan. De andere 3 zijn wat ehm, terughoudender daarin. Die zien dat niet of het interesseert ze niet zo. Ik ben overigens de enige Nederlander op dit stukje afdeling (Woon op Bonaire). Ik weet dat het waarschijnlijk aan mijzelf ligt, of misschien aan het feit dat ik een meer hands-on mentaliteit heb (weten de bazen ook, vandaar dat ik meer verantwoordelijkheden krijg, wat weer tegen de haren instrijkt bij mijn collega's). Nu vraag ik me af, zijn het puur de zwangerschaps hormonen (15 weken) of is er toch wat meer aan de hand? Het werk is ontzettend leuk, het bedrijf is leuk, de collega's dus ook, behalve die minpunten. Nog wat dingen: zoals de hele dag pingen met de telefoon, haf uur in de keuken staan om te kleppen, constant de hele dag praten praten praten. Als er op een werkdag van 8 uur meer dan 4 uur werk uit komt, zou het knap zijn. Zo, kom maar op met de opmerkingen, ben benieuwd of ik maar alvast met zwangerschapsverlof moet of mijn hoofd moet laten nakijken haha.
Nou, ik heb geen zwangerschapsormonen nodig om me te ergeren aan collega's hoor. Daa heb ik alleen maar collega's voor nodig, haha. Nee hoor, ik kan met de meeste collega's prima overweg. Er zijn er wel een paar waar ik me geregeld aan erger. En aan de mentaliteit die jij beschrijft zo ik me sowieso kapot ergeren. Misschien dat je er nu door de zwangerschap wel gevoeliger voor bent. Ik was soms ook nogal.. Uhm... Wisselvallig Maar zoals jij het beschrijft zullen het echt niet alleen je hormonen zijn hoor.
Misschien was er altijd al een cultuurverschil maar valt dat nu meer op/erger je er nu aan. Ik ben nu met verlof, maar wat heb ik sommige collega's graag achter het behang willen plakken zeg. Denk dat het er een beetje bij hoort. Tel maar tot 10, desnoods 100, want ik weet dat je als zwangere soms onder invloed van hormonen ook heel onredelijk kunt zijn.
Ik denk dat het hormonen zijn als je je er normaal niet aan ergert en nu wel. Ik kan me goed voorstellen dat je je ergert, maar ik denk ook dat je je er bij neer moet leggen, anders maak je je het jezelf alleen maar lastig. Je kan met een cultuurverschil niet verwachtten dat mensen dezelfde instelling hebben als jij.