Ouderschapsverlof met terugwerkende kracht?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Bloempjuh23, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hallo,

Even een vraagje. Begin februari ben ik weer begonnen met werken na mijn zwangerschapsverlof. Ik werkte toen weer 4 dagen net zoals voor mijn contract. Na en tijdje was dit me alleen veel te veel i.c.m. met een aantal factoren. Toen heb ik afgesproken met mijn baas dat ik mijn overuren en vakantiedagen zou gebruiken om 1 dag in de week minder te gaan werken.

Nu is de bodem van die uren in zicht en wil ik eigenlijk 3 dagen blijven werken. IK heb al in mijn cao gevonden over ouderschapsverlof. Maar zou je dit met terugwerkende kracht ook kunnen doen? Of wordt het dan een te ingewikkeld verhaal in verband met terugbetaling salaris en dergelijke?

En als ik het nu aan zou vragen per wanneer heb ik er dan recht op?

Ik kan er niet echt wijs uit worden. Nu is mijn baas ook met vakantie dus ik kan het ook niet aan hem vragen.

Groetjes Bloempjuh

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je kindje is toch nog geen 8 jaar?

je kunt tot 8e jaar ouderschapsverlof opnemen
    kijk eens bij www.postbus51.nl

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tik rechts bovenin ouderschapsverlof

en de info is daar

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Lieve schat je hoeft niet met terugwerkende kracht ouderschapsverlof aan te vragen, je hebt recht op ouderschapsverlof op ieder moment voor de achtste verjaardag van je kindje ;). Je hoeft dat dus niet perse aanvullend op je zwangerschapsverlof op te nemen. Je had je vrije dagen in eerste instantie al niet op hoeven nemen. Gewoon ff googlen op ouderschapsverlof, en lezen maar!

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zoals al gezegd hoeft het niet met terugwerkende kracht.
    En over de ingangsdatum: dat ligt heel erg aan je pz afdeling die het moet regelen. Ik zou het daar eens gaan vragen.

Ik ben ook begonnen met 4 dagen (1 dag osv) en na 3,5 maand terug naar 3 dagen gegaan. Ik kon de nieuwe osv (2 dagen) zo'n beetje per direct in laten gaan.

Deel Deze Pagina