nachtdiensten met kindje 14/ maand

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door music4life, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hallo ik mag van do op vrij en van vrij op za nachtdienst draaien ,,om er een indruk van te krijgen,,ik heb toen ik dit hoorde al besloten om het verder niet meer te doen,,,
    ik vind het hellemaal niks,, ik moet voorslapen ,waneer??? hoe lang??
    en ik vind dat ik mn dochter te weinig zie,,ik weet nu al dat ik echt niet kan voorslapen ,met mn 1e nachtdienst,, dan denk *zucht* ik wil hellemaal niet slapen ik wil bij mn meisje zijn

hoe doen jullie dat?? met slapen enz
    hebben jullie handige tips?
    ze slaapt snachts zoiso bij mn moeder en schoonmoeder

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat je dan ander werk moet zoeken. Veel succes. Heb helaas geen tips voor je.. werk regulier overdag

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier ook nachtdiensten gedraaid en het ging prima
    draaide dezelfde dagen als jou
    hier ging het echt prima
    ik kon niet eens voorslapen dus deed het dan ook niet
    en vrijdag ging ze naar de oppas en zaterdag is manlief thuis
    ben zelf 1 keer vergeten oppas te regelen manlief was toen tot 1 uur thuis en heeft haar toen op bed gelegd en toen ze wakker werd om half 3 ging ik er ook uit en na het eten bracht ik haar naar bed en ging ik zelf ook weer naar bed toe , voor 1 keer was het geen probleem maar zelfs toen kon ik gewoon wakker blijven snachts
    ik vind het juist lekker nachtdiensten
    want dan had ik er in mijn geval 3 gehad en was dan weer vrij tot de week er op
    maar ik neem aan dat je ze toch moet draaien
    en anders moet je echt ander werk gaan zoeken want dan is het niks voor jou

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Hier ook nachtdiensten, vond het eigenlijk heerlijk.

Op de dag dat erin ging, ging mijn dochter in de middag naar opa en oma, zodat ik even kon rusten. Soms ook niet, ik trek die eerste nacht vaak wel.
    Op de slaapdagen gewoon oppas gehad, net alsof ik een dagdienst had. En toen ik eruit ging, halve dag oppas/ tot na het slaapje van mijn dochter tot een uur of 2/3. Ging prima

Succes Pip

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hier precies zo. Het is niet zo dat als je nachtdiensten draait, je meer tijd hebt met je kindje dan wanneer je dagdiensten draait. Voor haar is het precies hetzelfde. Alleen ik lig in bed ipv dat ik aan het werk ben ;)

Succes

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik werk als verpleegkundige en draai ook regelmatig nachtdiensten. Op de dag dat ik erin ga, gaat Jasmine 's middags naar de oppas zodat ik even een paar uurtjes kan voorslapen.
    's morgens brengt papa haar naar de oppas, gaat mama slapen en haal ik haar rond 15.30 's middags weer op. Dan samen spelen, eten. Als Jasmine dan naar bed gaat, duik ik er ook nog even in. Op de dag dat ik eruit kom gaat Jasmine ook een halve dag naar de oppas. Ik vind het prima te doen en voor Jasmine verandert er niks, of ik nou overdag of ;'s nachts aan het werk ben.

Heb net zelfs gesolliciteerd op een vacature voor vaste nachtdienst; een blok van 5 nachten in 2 weken. Ben je dus daarna altijd 9 dagen vrij. Heerlijk!

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je geen nachten meer wilt dan moet je toch echt ander werk zoeken.
    Hier draai ik ook altijd 2 nachten in de maand. Meestal vrijdag en zaterdagnacht. Ik slaap nooit voor. Ik ga de vrijdag dus gewoon door en ben dan zatermorgen rond 08.00 thuis. Dan knuffel ik even met de kids en ga dan naar bed. meestal slaap ik dan tot ongeveer 13.00 (langer red ik niet) en heb dan weer alle tijd voor de kinderen :) 'S-avonds weer niet slapen en dan de laatste nacht nog.

Ik zie de kinderen met de nachtjes juist meer dan als ik vroege dienst heb. :D

Kwebbel

Deel Deze Pagina