Ik zit er aan te denken om ouderschapsverlof op te nemen Ik zit de laatste tijd niet goed in mijn vel, ik ben snel en veel moe, ga met tegenzin naar mijn werk. Heb het gevoel dat het allemaal teveel is. Ik wil gewoon kunnen genieten van mijn kleine man en niet altijd zo moe zijn en zoveel stress krijgen van mijn werk Het is momenteel erg druk op het werk en ik merk gewoon dat ik dat lastig te combineren vind met het zorgen voor mijn zoon en het huishouden hier. Zijn er meer mamma's die ouderschapsverlof op hebben genomen voor een soort gelijke reden? Ik wil wel blijven werken in die periode maar dan een stuk minder.
Ikke! Uiteindelijk toen ze 14 maanden was maar ik had het eerder moeten doen! Ik werk in de kraamzorg, normaal 23-26u per week, betekend dat ik 2x8 dagen werk per 4 wk. Maar 5 vrije dagen tussendoor viel me zwaar. Ik moest 2 dagen bijtanken, dan mn hele huishouden doen wat aardig was blijven liggen omdat ik s avonds niet meer kon, een keer een afspraak, boodschappen doen en weer aan het werk voor 8 dagen. Dochter werd s nachts 2-3x wakker dus combi van alles was gewoon zwaar. Ik neem 20u per maand op, werk nog gemiddeld 18u per week, 1,5e zorg per 4 weken en bevalt mij prima! Ben even een paar dagen langer thuis tussendoor, ook tijd om een dag niks te doen of even wat leuks met mn dochter. En ik ben weer sneller bijgetankt. Alleen als de ouderschapsverlofkorting wel vervalt volgend jaar, lukt het ons financieel niet meer dus dan zou ik wel weer mn contracturen moeten werken. Zie ik wel tegenop omdat ik dan 2 kindjes heb. Probeer nu wel langer thuis te blijven na de bevalling en hopelijk kan ik er dan wat beter tegen.
Na een jaar heb ik ook ouderschapsverlof aangevraagd. Ook doordat ik het even niet meer zag zitten. Ben toen van 32 uur naar 22 uur gegaan. Dit was tot afgelopen december. Sindsdien werk ik weer 32 uur. De reden daarvan is dat we een huis wilden kopen en dan had ik mijn loon nodig om het voorelkaar te krijgen. Nu hebben we een huis gekocht en betalen we maar 50 euro meer dan onze huurprijs. Dus in de toekomst wil ik zeker weer minder werken, want vind 32 uur best wel veel. Eigenlijk zit ik nog steeds te wachten op nr. 2 zodat ik weer ouderschapsverlof op kan nemen, maar dat is nog niet gelukt (tot nu toe)
Hallo, Ik ga volledig ouderschaps verlof opnemen na mijn bevallingsverlof, dus ben dan nog 6 maanden thuis. Dat betekend 6 maanden geen inkomen, maar heb flink gespaard tijdens zwangerschap. Door mmm had ik al flink gespaard voor de babyuitzet, dus we konden alles kopen zonder iets van salaris kwijt te zijn. Ik neem volledig verlof op, omdat ik een 2 maanden oude baby te jong vindt voor de opvang(moet lekker bij mama zijn). Maar vooral ivm mijn heftige symptomen van pcos. Chronische moeheid en dagelijks flinke hoofdpijn. Nou weet ik niet hoe mijn lichaam zich herpakt nu na de zwangerschap en hoe de combinatie baby en symptomen gaat zijn. Wil dus meer tijd om dat te bekijken en dan te zien of het werk me gaat lukken. Werk in de kraamzorg, wat me sowieso heel zwaar valt. Maar het is een goed idee van je om ouderschapsverlof op te nemen. Je gezondheid en je band met je kindje zijn veeeeel belangrijker dan werk. alleen heb je je werk financieel natuurlijk nodig, dus dit is een prima (tijdelijke) oplossing.
Ik heb het ook gedaan om dezelfde reden. Het werk was me teveel, terwijl ik mijn werk wel leuk vind! Het huishouden werd me te veel, want had er geen tijd meer voor, en voor mijn kids was ik ook niet meer leuk. Lekker een paar uur per week ouderschapsverlof opgenomen, en zit een stuk beter in mijn vel!
Jouw klachten lijken wel op oververmoeid/overspannen o.i.d... Misschien kun jegedeeltelijk de ZW in? En als dat niet kan gewoon met je werkgever regelen dat je ouderschapsverlof gaat opnemen! Succes!