Hoi hoi Ik werk nu mijn laatste week bij de thuiszorg, heerlijk werk qua tijden voor mijn kleine meid, ik ben meestal zo rond een uur of 3 thuis en heb dan lekker tijd voor haar. In de toekomst kan ik haar zelf naar school / psz brengen en ophalen. Maar daar is of was alles mee gezegd, Ik moet voor 3 soms 2 uurtjes per dag de deur uit, haar weg brengen etc etc... en dat 5 dagen in de week. ook nog geen probleem... maar ik krijg geen reiskosten vergoed (ong 10 km alleen heen) en mijn salaris is minimaal, eigenlijk heeft het geen zin om daarvoor te gaan werken, qua reiskosten en tijd. Op dinsdag is het binnen en diezelfde avond is het op aan rekeningen. En eigenlijk heb ik het ook wel een beetje gehad met poetsen en dergelijke. Ik kon me ook niet verder ontwikkelen of meer werken. Nu heb ik een baan aangenomen waarvoor ik mijn diplomas heb, leuk afwisselend werk, gezellig in een team en ik mag weer een nieuwe opleiding doen die word vergoed en daarmee weer meer ga verdienen en reiskosten krijg ik ook vergoed.. Het is alleen wel voor 32 uur p/w. Opvang is geregeld en ik dacht dan kan ik mooi 3 hele dagen met haar doorbrengen en ik heb echt superveel zin in die baan!! daarom had ik hem ook aangenomen. Maar ik begin nu toch zo ontzettend te twijfelen... of ik niet teveel ga missen van haar, eigenlijk hetzelfde liedje en nu dan ook met het warm eten, bijna iedereen in de topics die ik heb gelezen geven hun kinderen eerder al te eten, ik vraag me af hoe ik dat moet doen als we met zijn allen samen willen eten aangezien ik pas om half zeven thuis ben en zij natuurlijk op tijd naar bed moet....enerzijds zie ik zoveel problemen en ongeregeldheden die meekomen maar anderzijds heb ik echt zin in die baan, en denk ik..papa die werkt ook 6 dagen in de week...die zeurt ook niet.. en ach het zijn maar 4 dagen.. In mijn omgeving zeggen ze dat het steeds makkelijker word naarmate ze ouder worden, en ik heb wel flexibiliteit in de nieuwe baan, ik kan bijv. op haar eerste schooldag vrij nemen en bij meer van dat soort mijlpalen... ik begin zelfs te twijfelen aan de oppas... ik zou graag wat ervaringen horen van moeders die ook meer zijn gaan werken..en of ik me aanstel ja of nee..... A. wordt volgende week 8 maanden..
Ik heb van begin af aan steeds 32 uur gewerkt, waarvan de oudste het eerste jaar drie dagen naar KDV ging. Nu is mijn partner fulltime thuis en heeft de zorg voor onze twee kleintjes. Zelf heb ik er geen "last" van, maar misschien ben ik ook wel veeeeel te nuchter ingesteld Ik weet dat de zorg bij KDV/partner goed is en ach ook voor jezelf komen die "eerste keren" echt wel. Geniet de dagen dat je thuis bent lekker van je kleintje. Anderzijds, je kunt straks evt ook ouderschapsverlof gaan opnemen (na een jaar in dienst)
Ik werk 32 uur, verspreid over 3,5 dag. Mijn kindjes gaan 2 dagen naar het kdv, mijn man is een dag doordeweeks thuis en oma past een halve dag op. Ik vind het heerlijk, de dagen vliegen echt voorbij en de 3,5 dag geniet ik echt voor 100% van ze. Ik heb er de perfecte balans in gevonden. Heb niet het idee dat ik teveel mis. Moet zeggen dat 2 dagen kdv voor mij wel de max is, als dat meer zou moeten zijn, zou ik ook minder gaan werken. Ik denk dat je het een tijdje aan moet kijken en dan kan je het beoordelen. Ik denk dat het erg meevalt! Succes!
Ik heb ook altijd 32u gewerkt, mijn zoontje gaat 3 dagen naar het KDV en mijn vriend is 1 dag in de week thuis. Ik vond het een prima balans tussen werk en thuis. Alleen nu heb ik er inmiddels 2 en nu toch gekozen om 1 dag per week OV op te gaan nemen dus ga dan 24u werken. Het is prima te doen hoor 32u, het is maar waar je jezelf op instelt. Als de baan leuk is moet je het gewoon doen. Als je niet tevreden bent met je werk is het een stuk zwaarder..
nou gelukkig wel allemaal positieve reacties, ik heb een maand proeftijd dus die kan ik inderdaad gebruiken om te kijken of het me gaat lukken en of ik het inderdaad allemaal ga trekken, moet namelijk ook gelijk weer een thuis opleiding doen voor die baan. Ik heb nu in ieder geval vakantie dus ga zoveel mogelijk genieten van de kleine. bedankt meiden
Ik wordt ook altijd onzeker van ongeveer alles wat nieuw is of gaat veranderen, dan weet ik niet of ik het wel kan, of ik het wel goed doe etc. etc. heel normaal! Een proeftijd van een maand is misschien wel kort om echt te weten of dit is wat je wilt, in die maand krijg je allemaal nieuwe indrukken, moet je je leven opnieuw inrichten en zul je nog niet gewend zijn aan je nieuwe ritme. Geef jezelf de tijd, ontslag nemen kan altijd nog.. Trouwens.. GEFELICITEERD met je nieuwe baan!