Vraagje voor nagelstylistes

Discussion in 'Weer aan het werk' started by chantal84, Apr 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Sinds het overlijden van Noah ben ik op zoek gegaan naar afleiding en een nieuwe hobby. Dit heb ik gevonden in het als hobby plaatsen van acrylnagels bij mezelf.

Inmiddels heb ik een 2 daagse workshop acrylnagels gevolgd en ben nu nog enthousiaster geworden hierin en zit ik te denken om een opleiding tot nagelstyliste te gaan volgen en om dan misschien wat bij te verdienen. Eerst alleen bij goede vrienden / familie en wellicht in de toekomst misschien nog wat uitbreiden. Wil wel bij huidige baan (24u) behouden.

Wie kan mij vertellen welke kosten er periodiek bij komen kijken behalve je inkoop van producten en KVK?

Ik heb ooit een webshop gehad en daar had je bijvoorbeeld ook het hoofdbedrijfsschap waar je nog periodieke kosten aan moest betalen.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je moet uiteraard ook een boekhouding e.d. Bij gaan houden (dus misschien af en toe kosten van een boekhouder) en wat reclame materiaal. Ik vind het ook altijd prettig als ik een kop koffie of thee aangeboden krijg, dus ook daar heb je wat kosten in ( maar die zijn volgens mij weer belastingaftrekbaar)

Mag ik vragen waar je die workshop gevolgd hebt? Ik heb zelf heeeeele moeilijke nagels (bijter ook) maar ze groeien zo snel dat gel/acryl gewoon niet blijft zitten.. Moet dus elke 2 weken op laten vullen maar dat werd een beetje een dure liefhebberij... Goedkoopste oplossing voor mij zal dus zij OF geen gelnagels en dus afgekloven nagels, of het zelf leren zetten en het voor inkoopsprijs hebben....

Succes!

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Heb de workshop gevolgd bij Nail Centre Lelystad. Ze hebben op dit moment nog de actie staan op vakantieveilingen voor acryl, maar je kunt er ook gel workshops doen.

4. medousa

medousa Actief lid

Jul 20, 2008
    359
    0
    0
    Ik weet niet of nagelstylisten verplicht zijn om te betalen aan het HBA, maar De kamer van koophandel kan je vertellen of je verplicht bent om te betalen aan het hba. Moet je betalen aan het HBA dan is dit ongeveer € 200,00 per jaar....... Je kunt ook contact opnemen met FNVmooi. Zij hebben veel info hierover en zij helpen zzp-ers in de uiterlijke verzorging.

Heel veel succes!

Share This Page