Ik loop nogal vast in mijn 'bijna dertigers dip', help! Zijn hier ook mensen die ook werken in de creatieve sector? Ik werk sinds 2001 als vormgever/dtp'er. Ik heb altijd gezegd dat ik er meer uit wil halen en niet verder wil in de reclamewereld. En dan bedoel ik niet hogere functies ofzo, maar gewoon plezier en vrijheid in mijn werk. Ik wil zelfstandig gaan werken en meer artistiek/eigen grafisch werk gaan doen. maar hoe precies...? misschien een opleiding, (maar welke?) wat lastig is met gezin en kindjes (niet onmogelijk natuurlijk...) Ik heb het heel lang voor me uit geschoven omdat ik zwanger wilde worden en kindjes kreeg maar nu loop ik tegen de feiten aan dat ik nog steeds niks heb gedaan omdat ik niet weet hoe/wat/waar ik moet beginnen. Ik schilder en verkoop het ook redelijk makkelijk, en vind zoveel dingen leuk en uitdagend om te doen. Maar er moet natuurlijk wel gewoon een maandelijks bedrag verdient worden voor ons gezinnetje, en ben bang dat ik dat zonder werkgever niet voor elkaar krijg. graag ervaringen en tips!
Hoi, Ik ben totaal niet handig maar vind het wel leuk om creatief bezig te zijn. Zo heb ik onze samenwoon kaartjes toenertijd zelf ontworpen. Ook de uitnodigingen van onze bruiloft heb ik zelf bedacht. En nu ben ik al bezig met de uitnodiging van de verjaardag van mijn zoons 1e verjaardag. Het lijkt me heerlijk om erg creatief te zijn en thuis te werken aan opdrachten van opdrachtgevers. Ik neem aan dat jij dat ook wil. Op mijn werk werken wij met een grafisch vormgeefster/dtp-er die af en toe opdrachten voor ons doet. Zij heeft een klantenkring opgebouwd bij verschillende bedrijven die een beroep op haar doen. Als je er echt werk van wil maken moet je eerst een netwerk opbouwen. Desnoods stuur je wat voorbeelden van je werk naar verschillende bedrijven bij jou in de buurt met je tarievenlijst. En misschien kan je via via nog wat werk doen. Zo kan je het opbouwen. Succes!!