hey allemaal ik ben 2 maanden geleden aangenomen om in het ziekenhuis de opleiding verpleegkundige niveau 4 te gaan doen dan verkort ben al verzorgende IG. nu ben ik dus onverwachts zwanger geworden. Waar we toch enorm blij mee zijn. De opleiding duurt 2 jaar maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn met ervaringen met verlof en eventueel vervroegd klaar zijn met de opleiding? En hoe flexibel gingen ze met je om om eventueel minder te werken na dat je bevallen bent.
Vriendin van mij zat in dezelfde situatie. Zij is gewoon met verlof gegaan maar had wel de keuze gemaakt om in haar verlof nog naar school te gaan (is niet verplicht!). 2 weken na de bevalling ging zij ook naar school zodat zij niet teveel mistte. Doordat zij maar 3 lesdagen heeft gemist kon zij redelijk bijbenen in de lessen. Daarna wel heel hard aan de slag gegaan op werk en is gediplomeerd op dezelfde dag als haar klasgenoten. Werkuren weet ik niet precies. Dacht dat zij 32 uur werkte incl. school.
ik ga het gewoon proberen ga begin oktober op me werk en opleiding vertellen dat ik zwanger ben en ga dan wel zien hoe hun hier mee omgaan. Ze zulle het vast wel vaker meemaken.