Beste UWV webcareteam, Ik ben nu 25 weken zwanger. Ik ben vanaf 20 weken zwangerschap 100% ziekgemeld. Ik werk alsw gipsverbandmeester in een ziekenhuis. Ik heb net mijn manager aan de telefoon gehad en zij zegt dat ik mijn 3 weken zomervakantie niet terug krijg. Ze meld me beter tijdens mijn vaantie en daarna meld ze mij weer ziek. Mag dit? Ik kan toch niet op vakantie dan heb ik toch recht om die dagen terug te krijgen?
Beste Sesa, Je wilt weten of er voor je zomervakantie verlofdagen afgetrokken mogen worden van je saldo. Per 1 januari 2012 is de wet hierover veranderd. Bij vakantie tijdens ziekte gebruik je net als wanneer je gezond zou zijn vakantie-uren. Dit geldt ook als iemand nog gedeeltelijk werkt. Ben je van mening dat er geen sprake is van vakantie bij jou, maar wil je werkgever toch vakantie-uren in mindering brengen? Overleg dan met een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket of dit rechtmatig is. Dit kan afhankelijk zijn van je CAO. Actuele informatie over vakantiedagen en ziekte vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor de reactie. Ik heb ook contact gehad met p en o. Zij zeiden hetzelfde. Het kost me alleen vakantiedagen als ik ook echt vakantie hou. Mijn manager interpreteerd het blijkbaar anders.Lastige situatie, ik wil geen scheve relatie met mijn manager maar wil ook niet dat er zomaar 3 weken van mijn vakantie worden weggenomen terwijl ik mijn vakantie heb geannuleerd.