Hallo uwv. Ik heb momenteel een contract van 15 uur per week. Dit loopt af. Ik weet van mijn 2 vorige zwangerschppen dat ik door ziekte niet tot mijn verlof heb kunnen werken helaas. Heb ik nog ergens recht op als ik niet meer kan werken voor mijn verlof in gaat? Dit is nu nog niet het eval maar misschoen dus wel als ik een 0 uren contract heb
Beste Daan22, Vervelend dat je contract afloopt. Uit je bericht begrijp ik dat je momenteel nog niet ziek bent. En dat je verlof niet aansluitend aan je dienstverband ingaat. Vraag je als overbrugging naar je zwangerschapsverlof een WW-uitkering aan? En word je tijdens de WW ziek? Dan meld je je ziek bij UWV. Hoe dit in zijn werk gaat lees je hier. Vraag je geen WW-uitkering aan? En word je binnen 4 weken nadat je contract is gestopt ziek? Dan kun je recht hebben op een Ziektewet-uitkering. Word je ziek tijdens je dienstverband? En ben je op het moment dat je contract stopt nog ziek? Dan meldt de werkgever je ziek uit dienst. Aansluitend kun je dan een Ziektewet-uitkering krijgen. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Stella UWV Webcare Team
Ja beetje lastig uit te leggen. Tot eind december heb ik 15 uur. Daarna 0 uren contract. Ik werk in de kinderopvang en weet dus niet of ik dit vol houd tot aan het verlof. Hoe zit dit als ik dan een ziekte wet uitkering aanvraag. Hoe word het dan berekend. En in mijn verlof zeg maar
Hi Daan, Je hebt nog een aanvullende vraag over de hoogte van de Ziektewet en WAZO uitkering als je tijdens je zwangerschap je je moet ziekmelden. Ik beantwoord hem graag! Als je je ziek moet melden met als oorzaak de zwangerschap dan is de hoogte van de ZW/WAZO-uitkering gelijk aan je gemiddeld dagloon van het jaar voorafgaand aan je 1e ziektedag. Ik wens je veel sterkte. Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam
Hallo. Nog even een vraag. Ik wou een ww uitkering aanvragen omdat ik van een 15 uit contract naar een 0 uur contact ga. Nu staat er via dat programma dat ik vanaf 7 sept werk voor mijn werkgever. Maar dat is al sinds 26 april alleen kreeg ik op 7 sept tijdelijk uren. Maar vanaf 26 april Had ik ook 0 uren. Hoe kan dit veranderd worden want anders word mijn gemiddelde wel erg laag als ik van april tot september mis zeg maar want juist in de zomer maanden heb ik het meeste gewerkt ivm vakanties van collega's
Hallo Daan, Je hebt WW aangevraagd en ziet nu dat er geen juiste gegevens van jou bij ons bekend zijn. Je vraagt je af wat dit voor invloed heeft op de hoogte van de WW. Als je de WW aanvraagt, dan kijken we naar het totale jaar voorafgaand aan de eerste werkloosheid-dag, de dag dus dat je voor het eerst weer minder gaat werken. We nemen dan de laatste dag van de voorlaatste maand en berekenen dan een jaar terug het totale SV loon dat je daarin verdiende wordt dan berekend. Voor jou geldt dus ook dat de periode dat je meer gewerkt heb, wordt meegenomen. Meer informatie vind je hier. De gegevens die bij wij hiervoor gebruiken, vind je terug op je persoonlijke pagina MijnUWV onder de persoonlijke gegevens/loongegevens. Als je een correctie wilt laten toepassen op je dienstverbanden/loongegevens dan kan je een correctieverzoek indienen. Dit kan ook via MijnUWV. Ik wens je veel succes! Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam
Ja klopt. Heb ook telefonisch contact gehad. Maar jullie hebben er staan dat ik er werk vanaf 7 september maar dat is vanaf 26 april Hoe verander ik dit dan
Hai Daan22, Je wilt nog weten hoe je de gegevens van je arbeidsverleden kunt veranderen. Je kunt hiervoor een correctieverzoek indienen. Dit formulier staat bij de gegevens over je arbeidsverleden. Voor de berekening van je WW gebruiken we de gegevens uit de Polis-administratie. Heb je het idee dat de WW niet goed berekend is, neem dan contact op met onze klantenservice. Ik wens je alvast fijne feestdagen. Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam