Per september krijg ik een vervolguitkering nav m'n wGa (loongerelateerde uitkering die stopt). Echter krijg ik ook een ANW uitkering omdat m'n man is overleden. Op ee anw uitkering heeft de wGa geen invloed: maar hoe gaat dit met het UWV? En een anw en een wgA vervolg? Heeft de anw invloed op m'n vervolguitkering? Lijkt mij niet, het is geen inkomen uit arbeid, maar vraag het maar even.
[FONT="]Beste Babii,[/FONT] [FONT="]Het klopt wat je zegt hoor.[/FONT] [FONT="]De ANW-uitkering heeft geen invloed op je vervolguitkering omdat het niet gaat om inkomsten uit werk.[/FONT] [FONT="]Ontvang je een toeslag ( aanvulling tot sociaal minimum ) of ga je deze aanvragen ?[/FONT] [FONT="]De ANW-uitkering heeft wel invloed op deze toeslag.[/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="]René[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]
Hallo René, Dank voor uw antwoord. M'n anw uitkering is 1155,01,- bruto per maand. Ik heb geen idee of ik een toeslag kan/mag ontvangen op de vervolguitkering van het UWV? Ik ben voor 48% afgekeurd, zou naar aanleiding van de brief 527,76,- bruto vervolguitkering krijgen.
Aha, als ik het goed lees, trekt men de totale vervolguitkering van het UWV af van de nabestaande uitkering? Mi krijg ik dan 527,73 van het UWV en dus 1155,01 - 527,73 = 627,38 van het SVB . Kom ik dus uit op 1155,01 bruto?
Beste Babii, Je kunt een toeslag krijgen als je totale inkomen lager is dan het sociaal minimum. Welke sociaal minimumnorm voor jou geldt, kan ik niet beoordelen; dat hangt af van je gezinssituatie en leeftijd. Voor een alleenstaande van 23 jaar of ouder is het sociaal minimum 52,20 bruto per dag. Dat is 1.135,35 per maand (dagbedrag maal 21,75 dagen). Als je ANW-uitkering en je WIA-uitkering samen lager zouden zijn dan dat bedrag, kun je een toeslag aanvragen. Maar je geeft zelf al aan dat je inkomen hoger is dan het sociaal minimum, waardoor je niet in aanmerking komt voor toeslag. Actuele informatie over de Toeslagenwet vind je hier. De actuele normbedragen vind je op uwv.nl/bedragen. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV
Bedankt. Dan nog 2 vragen: 1.) aangezien ik ook een ANW uitkering ontvang en deze hoger is als het loon van UWV, wordt er op de ANW loonheffingskorting toegepast. Van SVB vernam ik dat bij jullie dan de loonheffingskorting niet moest toepassen? Dat zou dus per 15 september aangepast Moeten worden, hoe? 2.) las o de UWV site dat je bij een vervolg wga geen zwangerschap hoeft door te geven?
Hallo Babii, Je moet inderdaad op maar één loonbron de loonheffingskorting toepassen, namelijk de hoogste. Als UWV de heffingskorting niet meer moet toepassen, geef je dat door met een WIA-wijzigingsformulier. Dat vind je op uwv.nl/mijnuwv. Dat je zwanger bent, hoef je inderdaad niet door te geven. Een overzicht van zaken die je wél moet doorgeven vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV