Zwaar werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kimmy89, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Ik ben postbode en dat is best zwaar werk. De laatste keer dat ik werkte kon ik het niet meer volhouden, met name omdat ik zo'n last heb van mijn rug. Mijn man heeft mijn wijk af moeten maken, wat opzich natuurlijk niet mag maar ik kon niet meer.
    De volgende dag heb ik me daarom ziek gemeld, ook met name om mijn zere rug. Dit werd niet geaccepteerd. Ik zat volgens mijn baas nog te vroeg in mijn zwangerschap om ziek te zijn. Ik kan me pas 6 weken voor de uitgerekende datum ziek melden. Ik blijf er gewoon bij dat ik het niet kan, ik moest me echt verdedigen. Uiteindelijk heeft hij mij 2 dagen ziek gemeld. Nu moet ik volgende week weer gewoon werken. Ik hoop echt dat mijn rug dan wat beter is maar ik zie er heel erg tegenop. Iedereen zegt dat ik mijn baan maar op moet zeggen, maar ik heb het geld wel nodig. Ik vind het ook raar dat ze me op deze manier dwingen om te stoppen.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Dit mag je werkgever niet eens doen!

Als jij ziek bent door zwangerschap kan hij dit aan uev doorgeven en de doorbetaling van je loon wordt door uwv gedaan, hij heeft er geen eens kosten aan.

Je kunt dit gewoon aankaarten bij de bedrijfsarts of uwv. Zwangerschap is beschermd. Je werkgever moet juist mee denken om voor jou het werk zo lang mogelijk te kunnen uitvoeren. Maar lukt dat niet. Moet jij gewoon ziek kunnen melden.

Als jij volledig ziek bent en je wilt 4 weken voor bevalling met verlof, gaat dat niet. Dan wordt het automatisch 6 weken. Je ziekteverlof gaat automatisch over in bevallingsverlof.

Check de site van rijksoverheid eens, daar staan al jouw re hten op! Zelf 1/8 deel van je werkdag extra pauze!

3. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Bedankt molensteen, voel meteen alweer wat beter na jou bericht :)

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Precies wat Molensteen zegt!
    Wel erg vervelend dat je werk er nu al zo moeilijk over doet.

Deel Deze Pagina