Ouderschapsverlof icm ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door 1981Mama, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello UWV webcare team :)

Ik heb een vraagje. Sinds januari 2015 ben ik ziek thuis ivm zwangerschap. Zoontje geboren in augustus, nu weer/nog steeds ziek thuis, om te herstellen van de zwangerschap (ik werk inmiddels 2 ochtendjes per week en heb een revalidatietraject). Mijn zwangerschapsverlof is in november jl afgelopen. Nu heb ik bij mijn werkgever aangegeven dat ik ouderschapsverlof wil opnemen, per november. Dit heb ik op tijd aangevraagd en heeft mijn werkgever ook goedgekeurd.

Nu vroeg ik vorige week aan personeelszaken hoe dat nu zat met mijn ouderschapsverlof en toen werd er aangegeven dat deze nog niet was ingegaan omdat ik ziekgemeld ben?

Ik wil graag dat mijn ouderschapsverlof op papier toch echt inging vanaf november, maar volgens pz kan dit niet als je ziek bent???

Help!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste 1981Mama,

Allereerst nog hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje.

Je vraagt of het zo is dat je ouderschapsverlof niet in kan gaan omdat je ziek bent ten gevolge van zwangerschap.

Dat is inderdaad het geval. Je kunt geen ouderschapsverlof opnemen wanneer je een uitkering hebt.
    Ook als de ziektewetuitkering aan je werkgever wordt uitbetaald is het zo dat jij een uitkering hebt.

Actuele informatie over ouderschapsverlof bij een uitkering vind je hier.

Ik wens je een spoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Peter
    UWV Webcare Team

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ok, dankjewel!

Maar stel dat ik 25% hersteld Ben, kan ik het Dan wel in laten gaan?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste 1981Mama,

Je vraagt of je ouderschapsverlof wel in kan gaan als je 25% hersteld bent.

Ook in dat geval geldt dat je nog steeds in de Ziektewetuitkering zit en geen ouderschapsverlof toegekend kunt krijgen.

Ik wens je nogmaals een spoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Peter
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina