Hallo UWV, Ik ben ziek uit dienst gegaan vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten en ben uitgerekend op 30-8-2015. Nu zie ik dat mijn wazo op 5 juli is ingegaan wat dus 8 weken voor de uitgerekende datum is en stopt op 18 oktober. Wazo hoort toch 6 weken voor de uitgerekende datum In te gaan? Als ik het zo bekijk loop ik dus 2 weken mis. Kan dit nog rechtgetrokken worden? Kunnen jullie digitaal wat voor mij betekenen.. Hoop op snelle terugreactie! Gr
Beste Sjaa, Je WAZO moet inderdaad 6 weken voor je uitgerekende datum ingaan, omdat je in de ziektewet zit. Wat er precies is misgegaan, kan ik zo zonder je gegevens niet beoordelen. Misschien is op het aanvraagformulier een verkeerde uitgerekende datum ingevuld. Maar je het zeker even laten aanpassen! Want zo loop je inderdaad twee weken ziektewet mis. Daarvoor kun je 't beste even contact opnemen met UWV Telefoon (0900-9294). Je mag ook een privébericht sturen met je telefoonnummer. Dan neem ik contact met je op. Geef je dan wel even aan wanneer je 't best te bereiken bent? Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV