Net zwanger, man geen baan meer

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Happygirl86, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben er sinds gisteren achter dat we weer zwanger zijn van de tweede. Nu heeft mijn man 4 weken geleden te horen gekregen dat hij na 3 verlengingen geen vast contract krijgt en er dus uit moet.
    We hadden besloten gewoon door te gaan met onze wens en het wel te zien, maar nu ben ik dus zwanger en begint de stress steeds meer te komen dat mijn man op 1/1/12 geen werk meer heeft.

We solliciteren ons rot hebben inmiddels al 35 sollicitaties gedaan, we proberen alles, maar tot op heden nog geen geluk.

Ik heb wel gelezen dat Kinderopvangtoeslag 3 maanden doorgaat wanneer je ontslagen wordt, als je binnen 3 maanden weer wat vind dan behoud je het recht op kinderopvangtoeslag (voor onze eerste wel van belang), dus ik heb weer wat adem gekregen en de termijn is nu voor 1/4/12, maar ik wil gewoon van de stress af en hoop echt dat hij zsm een baan heeft.

Meer mensen in deze situatie?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Meid, een vervelende situatie is dit. Maar ik neem aan dat je man wel recht heeft op een WW uitkering. Dan heb je in ieder geval wel nog 70% van zijn salaris voor een bepaalde tijd.
    Hopelijk vindt hij snel ander werk, maar zo met de feestdagen zal er weinig leuk aanbod zijn.

Mijn werkgever ging failliet in de maand dat wij wisten dat we zwanger waren.... Al met al zit ik nu dus al zo'n 6 maanden thuis. En ik wordt natuurlijk overal afgewezen vanwege zwangerschap.
    Nu is het voor ons natuurlijk wel zo dat mijn man de hoofdverdiener is, maar onze uitgaven (hypotheek en andere dingen) zijn natuurlijk wel op 2 salarissen gebaseerd.

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @jacky, vervelend is dat zeg! ja ik werk ook nog maar 24 uur sinds we vorig jaar een zoontje hebben gekregen. met ww moet het nog wel lukken, maar echt goed voor mn zwangerschap is het niet denk ik. Hoop dat jij ook snel iets leuks vind, zonder dat ze je afwijzen door de zwangerschap, je hoort wel dat niet iedere werkgever dit erg vind, dus succes!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Niet letterlijk in jouw situatie, maar ik ben m´n baan kwijtgeraakt toen ik met bevallingsverlof was van de tweede.
    Mijn vriend verdiende in principe genoeg om het een tijdje op uit te kunnen zingen, en ik kreeg ook nog WW, maar ik ben toch al gauw gaan solliciteren, nog voordat mijn verlof was afgelopen. Toen jongste 6 mnd was, ben ik begonnen in een nieuwe baan, dus dat was nog aardig snel.

Ieders situatie is anders. Heb jij een inkomen? Krijgt je man straks een uitkering? Red je het daar een tijdje mee? Ook als je misschien even geen kinderopvangtoeslag krijgt? Heeft hij voldoende scholing en contacten om gauw een nieuwe baan te vinden? Kun jij meer uren gaan werken? Kun je het kdv tijdelijk stop zetten of in dagen minderen als het niet snel genoeg lukt om nieuw werk te vinden (en is er dan weer plek voor je kinderen wanneer hij een nieuwe baan heeft, of hebben ze wachtlijsten)?

De meeste vacatures worden via-via vervuld, en niet via advertenties. Het loont dus om zo veel mogelijk mensen te laten weten dat hij iets anders zoekt (en wat dan).

Heel veel sterkte en succes gewenst!

Deel Deze Pagina