ww 70% verlof wel 100%???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamaprinses, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ik heb nu sinds eind april een ww uitkering, (wel doe ik in de periode van juli tot en met september versprijd vakantie werk 6 wkn totaal)
    Halverwege november gaat mijn zwangerschaps verlof in,
    Nu is mijn vraag mijn dagloon is vastgesteld op 50 euro nog wat per dag (werkte parttime) dus krijg nu 70 % van 50 euro dl 35 euro dus
    Als mijn verlof in gaat krijg ik dan 100% over mijn dl van 50 euro of krijg ik 100% van het loon wat ik nu krijg (35 euro) ????

Ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje snappen haha
    Ook heb ik het gevoel last te krijgen van beginnend BI
    stel dat ik over een tijdje niet mijn vakantie werk kan doen en de ziektewet in moet hou ik dan mijn ww omdat ik al in de ww loop of ga ik dan gelijk de ziektewet in?
    Pff heel verhaal maar ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    WW / Zwangerschapsuitkering: beide wordt gebaseerd op je vroegere verdienste van €50. In de WW krijg je hiervan dus 70%. De zwangerschapsuitkering gaat uit van 100% dus 50 euro. Maar ik meen wel dat er voorwaarden aan zitten. Volgens mij dat je dan binnen 10 weken na werkloos raken met verlof zou gaan of je uitgerekende datum hebben. Dit staat allemaal duidelijk op de site van het UWV

Ziektewet: zodra je niet meer kunt werken vanwege BI, meld je ziek bij het UWV. Dan ga je over in het "vangnet", je krijgt dan dus ziektegeld vanuit het UWV betaald. Zodra je dan weer beter bent, ga je weer terug naar WW-situatie

3. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    dank je wel!

Deel Deze Pagina