nee, denk dat het bij mij niet meer lukt, maar wel jammer van het geld. Zo raar dat ik dat nooit geweten/uitgezocht heb..........
nope, terwijl ik in een grote organisatie werk...........ik hoorde om me heen de laatste tijd wel meer mensen die het wel doen op ons werk, maar ik dacht dat het je gewoon ook echt geen uurloon zou krijgen en dat het alleen maar makkelijk was terwijl je je aantal uren dan gewoon kon houden of zo. Er is me wel gevraagd óf ik osv wilde, maar niet met de voordelen erbij (tenminste, dat kan ik me echt niet herinneren en dat zou ik dan toch weten, geldwolf dat ik ben haha) en..............dan had ik het zeker gedaan. Ik was toch al van plan om van 4 naar 3 dagen te gaan, dus op deze manier was het veel voordeliger geweest............ kan wel es vragen of men nog wat voor me kan doen, maar denk het niet. Alleen als ik voor zijn 8e verjaardag besluit om nog minder te gaan werken heeft het zin, maar dat is financieel niet echt haalbaar
vreemd bij P&O moeten ze hier wel van op de hoogte zijn. ik wist het gelukkig van mijn opleiding dus ik heb het wel op die manier kunnen doen.
en weten jullie ook of die 4 euro die je ongeveer van de belastingdienst terugkrijgt bruto of netto is?
Ouderschapsverlofkorting Edit: het is een heffingskorting: Heffingskortingen zijn kortingen op de inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen. Door heffingskortingen hoeft u minder belasting en premies te betalen. Welke heffingskortingen u krijgt, hangt af van uw persoonlijke situatie.
ok, duidelijk. En als laatste: moesten jullie na ov eerst tijdelijk terug naar het oude contract, zodat je niet minder kon blijven werken aansluitend? Dat lees ik nl ook wel es, dat je minimaal een half jaar of zo eerst weer terug moet naar oude uren. Dan zou het nl niet eens rendabel zijn.
Dat hoeft bij mij niet. Ik ga straks gewoon 32 uur werken zonder ov maar dat zal pas rond de tijd zijn dat de eerste naar school gaat denk ik.
Ik heb toestemming gekregen van mijn manager dat ik na mijn ouderschapsverlof 24 uur zou blijven werken en niet terug zou gaan naar 40 uur. Pas geleden is mijn ouderschapsverlof afgelopen en heb ik ook een gewijzigd contract gekregen en getekend waarin mijn uren officieel naar 24 uur zijn aangepast.
Dat hoeft volgens mij meestal alleen als je een (deels) betaald ouderschapsverlof hebt zoals bij de overheid. Maar dat zou in je CAO moeten staan.
Nee ik niet, toevallig is mijn ouderschapsverlof miv 01-01 afgelopen en ik heb mn contract nu op 24 uur laten zetten. Voorheen had ik 36, waarvan 12 uur ouderschapsverlof per week. Ik had mn ouderschapsverlof niet opgenomen vanwege die korting, maar omdat het uurtechnisch gezien (heel verhaal zit erachter) handiger zou uitkomen. Pas veel later hoorde ik van die korting.
ja ik heb nu een contract van 36 uur en 4 uur ov. misschien neem ik als er ooit een 2e is wel meer ov maar voor nu was 1 dag minder werken al een hele stap voor me. er zijn inderdaad een aantal cao's waar je na ov niet direct in uren terug mag gaan. maar dan heeft de werkgever vaak een deel ov voor je betaald.
Nou bij ons is het zo dat ons contract gewoon tijdelijk naar beneden wordt gezet (dus van bijv 32 naar 24 uur) en dan schrijft P&O een verklaring dat ik in een jaar X uren ouderschapsverlof heb opgenomen. Meer heb je niet nodig voor de belastingdienst. Dus misschien kan het gewoon met terugwerkende kracht want de aangifte heb je nog niet gedaan. Gewoon nog even met P&O overleggen dus
sneeuw ik heb hetzelfde idd. Ik ben ook minder gaan werken 8 uur per week, en wist het ook niet. Baal er ook van, dochter is ook al 18 maanden. Snap niet dat ze het niet vertellen op je werk
Ik heb ook een 32uurs contract en neem nu een jaar lang 1dag in de week OV op. Het is onbetaald, maar is dus voor mij een manier om mijn contract wel te behouden. Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen als het voorbij is. Heb me nog niet echt verdiept in de ouderschapsverlofkorting... Misschien even een topic openen Want dat kan je ook achteraf nog aanvragen toch? Het loopt bij mij van augustus 2011 tot augustus 2012. Oja, in mijn geval maakt het dus niks uit of ik straks 3 of 4 dagen ga werken, ik hoef niks terug te betalen dan ofzo aan mijn werkgever, want het is onbetaald.
Je ouderschapsverlofkorting moet je met je inkomstenbelasting regelen. Over 2011 heb je nog geen aangifte gedaan dus ben je niet te laat. In 2013 zul je dan het laatste stukje ouderschapsverlofkorting terug krijgen.
Ja inderdaad mooi &&^^%%%$&(, op het werk zijn er nu veeeeeeeeeel meer die met mij balen, allemaal nooit geweten en als ik het uitreken dan zijn we best veel misgelopen. Weet jij trouwens of die 4 euro korting bruto of netto is die je van de belastingdienst krijgt? Ben jij er trouwens ook nog maar net achter gekomen?
De ouderschapsverlofkorting is een korting op uw inkomstenbelasting en premie volksverzekering. Dat betekent dat u minder belasting en premies hoeft te betalen. Het is dus een bruto bedrag dat van je belastbaar inkomen afgaat zodat je minder belasting betaald.
maar is het dan makkelijk gezegd, dat het uiteindelijk inhoudt dat je 4 euro netto meer in de pocket overhoudt normaal gesproken?