ouderschapsverlof je eigen dag kiezen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door september08, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo,

Ik heb gelezen over ouderschapsverlof, dit wil ik graag gaan opnemen na de bevalling van mijn 2e kindje.
    Ik zag in het formulier staan welke dag en hoeveel uur ik wil opnemen.
    Nou werk ik ma di do en leek mij maandag een fijne dag om ma mijn verlof op te nemen.

Maar ik werk op een kinderdagverblijf en wij werken allemaal parttime.
    Wij zullen dan een teams van 2 gaan werken en niet goed kunnen communiceren.

Even duidelijk:
    ma: collega 1 en ??? (ben nu ik)
    di: ik en collega 2
    wo: collega 1 en 4
    do ik en collega 2
    vrij: collega 1 en 4

Niet echt praktisch voor communicatie, overleg enz. Dus vraag me af of dit dan ook mag.
    Anders kies ik voor de donderdag, lekker lang weekend... Ook niet zo'n ramp. Maar dan moet de kleine wel meteen naar het kdv, die heb ik namelijk op de maandag staan. Of ik moet dat allemaal weer verplaatsen?! Zoontje zit nu al op maandag.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij ons mag je zelf kiezen mits het werk het toe laat. Ik kon bijvoorbeeld mijn dag niet opnemen op d edag dat mijn collega vrij is (leek mij ook logisch). Ik zou dus even met je leidinggevende overleggen.

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je overlegt toch gewoon met je werkgever over wat jullie beide het beste uit komt? Ik zou niet nu al gaan bedenken wat jouw werkgever de beste dag vind, laat ze dat zelf maar beslissen!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.816
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geef gewoon je eigen voorkeur aan en dan kijkt de werkgever wel of dat kan. In principe mag jij zelf kiezen, tenzij zij aantoonbaar kan maken dat die dag voor het werk echt niet kan.

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ok, thx.. Dan vul ik naar mijn eigen keuze in en dan zie ik wel...

6. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Dat heb je al snel ingevuld! Ik ga het volgende week bekend maken en dan zullen ze daar ook wel snel mee komen.

Mijn bazin weet het al en die is er volgens mij ook mee bezig. Die zei namelijk dat ik recht had op dubbel ouderschapsverlof omdat het een tweeling betreft vanmiddag aan de telefoon

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja je hebt recht op ouderschapsverlof PER kind, dus inderdaad zou je nu 2 * 26 weken thuis kunnen blijven.

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Haha, ja ingevuld ja. Maar nog niet ingeleverd!
    Maar ga ik binnenkort wel doen. Kunnen ze er rekening houden ook met de vervanger die ze voor mij zoeken. Vind ik wel zo eerlijk!

Ja met een tweeling mag je 2x. Maar hoeft niet perse na elkaar. Ik heb het bij de eerste niet gedaan. Met de 2e wil ik het wel, want dan is het vast wat zwaarder. En dan wil ik het van de andere bewaren als ze naar school gaan ofzo...

Deel Deze Pagina