Pff ik word er toch echt niet goed van. 1 februari liep mijn contract af. Ik ben ziek uit dienst gegaan ivm met mijn bekken. Ik heb eind januari een reïntegratierapport gekregen en nog meer papieren van mijn bedrijfarts. In ieder geval alles wat het UWV moest hebben en moet weten. Dat heb ik donderdag 28 januari aangetekend verstuurd. Ik hoorde verder niets van het UWV en ik dacht laat mij vandaag maar eens even contact opnemen met het UWV. Daar werd mij verteld dat er niets was binnen gekomen . Ik zei ik heb het ook nog AANGETEKEND verstuurd op advies van 1 van jullie! Ik heb voor de verzenddatum contact opgenomen met het UWV om te vragen wat ik moest doen. Zei vertelde mij dat ik het het beste aangetekend kon versturen dan kwam het wel goed. Nou deze jongeman deed wel zo raar aan de telefoon. Dat ik had het niet goed gedaan en ze moesten een uit dienst melding hebben van de werkgever. Ik zei die zat erbij in! Ben apart daarvoor naar mijn werk gegaan zodat mijn werkgever dat allemaal kon invullen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de bedrijfarts. Nou die was echt laaiend.Hij zij 9 van de 10 documenten/ brieven of wat dan ook komen niet aan! Aangetekend ook niet! Faxen niet...Hij zei het is net of gooien ze het gewoon weg! Hij zei dat ik een klacht in moest dienen. Dus heb ik nog een poging gedaan het UWV te bellen met de hoop er een ander voor te krijgen, Gelukkig kreeg ik een andere vriendelijk jongen aan de telefoon. Was idd niets bekend bij hun verder. Ik zei ik heb hier een bewijs van verzenden, op de TNT site staat dat het in ontvangst is genomen en er is een handtekening aanwezig. Dus die kan ik op gaan vragen. Hij vond het allemaal erg sneu en heeft erg zijn best gedaan! Ik zei waren ze allemaal maar zoals jij ! Hij heeft mij ziekgemeld in het systeem en bij bijzonderheden het verhaal neer gezet. En ik moet als het goed is volgende week gebeld worden. Ik zei en zo niet? Dan moet ik zelf weer bellen? Dat adviseerde hij wel. Ik zei ik wil hier schriftelijk bewijs van hebben. Dat zou hij regelen. Nou loop ik hier dus echt het hele weekend weer mee om!Bah! Ik weet dus nog niet waar ik aan toe ben! Ben zo bang dat ik het straks niet krijg. En zou niet weten wat ik dan moet doen... WW? Maar ik kan zo niet werken. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben? En hoe is dat afgelopen?
gelukkig heb je het aangetekend verstuurd dat is in ieder geval je bewijs! verder was het misschien verstandig geweest om overal kopietjes van te maken en bij het UWV is het al jaaaaren een zooitje, dat weten ze zelf ook heel goed dus je krijgt denk ik wel je uitkering en ook wel uitstel voor wanneer het binnen had moeten zijn, ook al was je op tijd. achteraan blijven bellen anders komt het niet goed, dus blijven zeuren en zeggen dat je bewijs hebt. je hebt recht op deze uitkering!
Mymiracle: bedankt voor je reactie! De 1e die ik aan de telefoon had gaf niets om dat bewijs. De 2e jongen wel. Als ze maandag nog niet hebben gebeld dan bel ik er zelf weer heen! Want volgens mij horen ze binnen 48 uur telefonisch contact met je op te nemen. Ik hoop maar dat alles goed komt en dat ik niet maanden op het geld hoef te wachten../ Zo kom je er achter dat je het beste maar lekker aan het werk kunt zijn! Want hier word je niet vrolijk van!
Als je in een kleine gemeente woont kun je misschien een klacht indienen bij de wethouder van sociale zaken, dat kan het proces versnellen. Verder zou ik je inderdaad aanraden om alles goed bij te houden, als je telefonisch contact hebt duidelijk naar de naam van die persoon vragen. Succes
Vandaag ben ik gebeld door het UWV. Ze heeft wat vragen gesteld en zou het doorsturen naar het UWV in mijn regio. En dan zou ik daar wel wat van horen. Ik ben benieuwd.. Ze dacht dat ik werd uitgenodigd voor een gesprek en daarbij moest ik het plan van aanpak laten zien. Ik zei dat is wat ik allemaal al heb opgestuurd. Niet gekregen zei ze. Maar goed ik wacht af. Geen idee wat ik er allemaal van verwachten kan.