werken als gastouder, hoeveel verdienen?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door chanti1990, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik ga in oktober als gastouder in een gezin werken. We gaan morgen om de tafel om te bespreken hoe of wat.
    Zo ook of ik ga werken via een gastouderbureau of niet.
    Nou vraag ik me af als hun het niet via een gastouderbureau willen doen, hoeveel kan ik vragen per uur?
    En als ik het wel via gastouderbureau doe (wat mij het beste lijkt) hoeveel ga ik dan verdienen per uur?

Het gaat om 1 dag in de week en ik pas dan op 3 kinderen.
    Ik ben zelf ook net zwanger van de 2e dus zal er helaas nog even tussen uit moeten, maar daarna ga ik waarschijnlijk onze kleine ook meenemen.
    Ik vind dat ik daar iets rekening mee moet houden wat bbetreft wat ik moet vragen per uur..

Is er iemand die hier meer vanaf weet?

P.s. ik ben gediplomeerd pedagogisch medewerker kinderopvang

Groetjes Chanti

2. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
  3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik werk als gastouder bij ouders thuis en neem mijn dochtertje mee. Omdat ik naar hun toega moeten zij mij minimaal het minimum loon betalen (€9.23), ow en ik pas op 2 kinderen.

4. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie.

9.23 per uur? Is dat bruto of netto
    Zou ik dan voor 3 kinderen rond de 13 a 14 euro uitkomen? Dat is toch Veel te veel?

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor gastouder aan huis in het gebruikelijke tarief 10,- pu bruto. Aantal kinderen is daar niet van afhankelijk, daarom is het voor ouders met meer dan 2 a 3 kinderen aantrekkelijk een gastouder aan huis te nemen.

Zelf moet je van dat bedrag nog wel je ziektekosten, en pensioen afhalen.

6. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier betaal ik mijn gastouder 4,75 per uur. Dit is inclusief drinken en broodjes. Dit bedrag is volledig voor haar, ik betaal het gastouderbureau 15,-p/m aan service kosten. Bij mijn vorige gastouderbureau betaalde ik 4.60 maar moest dan per uur nog 0.90 betalen aan service kosten.

Vind 9.23 per uur wel heel veel, maar dat is misschien alleen omdat het bij de mensen thuis is. Denk dat als jij kinderen bij jou thuis opvangt deze bedragen veel lager liggen.

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi,

Ik vind de 9 Euro ook heel veel!! Onze gastouder krijgt 5 Euro per uur (is dan wel bij haar thuis). Daar bovenop betaal ik het gastouderbureau 1,40 Euro per uur. Ik vind het in financieel opzicht fijner om aangesloten te zijn bij het bureau (kinderopvangtoeslag), maar ook omdat het bureau voor vervanging zorgt bij bijv. zwangerschap van de gastouder.

Ben benieuwd hoe je gesprek gisteren is gegaan! Heb je goede afspraken kunnen maken?

8. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik krijg 5€ per uur per kind.

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dit is inderdaad bruto per uur. Volgens mij is het onafhankelijk van aantal kinderen, dus ook voor jou zou je uitkomen op 9.23 per uur. Als kinderen bij jou thuis komen zit je meestal tussen 4 en 5 euro per kind per uur.

Deel Deze Pagina