Gisteren weer aan het werk gegaan. Ik was om 6 uur wakker en om 8 uur reed ik pas weg Was benieuwd naar jullie ochtendroutine met (meerdere) kinderen, wie weet kan ik nog wat leren. Zo heb ik het gedaan: 6 uur wakker, baby slapend gevoed peuter werd wakker aangekleed zelf gedouched samen (erg moeizaam) ontbeten 7 uur: baby gewassen, aangekleed tig keer heen-en-weer gelopen omdat ik spullen vergeten was 7.30 allemaal in de auto naar kdv 8 uur naar het werk gereden
het is weer wennen he... wij doen het zo op werkdagen 6.15: man eruit, gaat douchen en aankleden 6.25: ik eruit, zie boven 6.30: kindjes wakker maken en aankleden (doet man) kleertjes heb ik 's avonds al klaar gelegd. ondertussen ben ik beneden brood aan het smeren voor ons alle 4 ( ook om mee te nemen) Samen ontbijten 7.15: in de auto en rijden maar... kindjes doen we 's avonds is bad. 's morgens een goedemorgen washandje gaat een stuk sneller!
Mijn jongens gaan 1 dag in de week naar het KDV en 2x per week naar mijn moeder ( tenzij mijn man thuis is). Ik sta eerst zelf op, wassen, aankleden, brood smeren en een bakje koffie drinken etc. Daarna mijn jongens, die kleed ik aan en breng ze gelijk naar mijn moeder. Zij geeft de jongens gelijk een ontbijtje. Zelfde verhaal eigenlijk bij het KDV, alle kindjes krijgen daar om 8.15 een broodje. Dus ik haal ze rond kwart voor 8 uit bed, kleed ze aan en breng ze gelijk weg. Ze kunnen gelijk aanschuiven voor het ontbijt daar. Het is echt ideaal zo. Het is gewoon bijna niet te doen als ik ze zelf nog een onbijt geef, ze willen dan echt niet eten enzo. Misschien een tip, leg alles de avond ervoor in de auto
Manlief staat op om 7:00. Koffie drinken en douchen Ik sta op om 7:15, kleed me aan (ik douche 's avonds) en ga naar mijn zoontje (2 jaar). Ik kleed hem aan. Ondertussen is papa klaar met douchen en aankleden en neemt zoontje mee naar beneden. Ik haal kleine meid uit haar bed, aankleden en naar beneden. Fles geven. Ondertussen krijgt kleine man een papfles of boterham. Rond 8:00 - 8:15 klaar om weg te gaan en naar kdv (5 minuten). Paps brengt weg en ik haal op. Ik ben dan uiterlijk 9:00 op werk en paps ook (werkt heel dichtbij). We hebben geen afspraken voor 9 uur. Geen gestress. Alles voor het kdv staat de avond van te voren al klaar net zoals de maxicosi en jassen (indien nodig). Wij doen op de kdv dagen katwasjes: even een washandje (kant en klaar ding van Zwitsal) en 's avonds onder de douche voor de kleine man.
Wij hebben er (nog) maar 1, maar ons ochtendritueel op de dagen dat onze dochter naar het kdv / oma gaat ziet er als volgt uit; 06.30 uur gaat de wekker 06.45 uur man of ik gaat er als eerste uit, degene die 'overblijft' kleed onze dochter aan waarvan de kleertjes de avond van te voren al zijn klaargelegd 07.00 uur de ander gaat douchen terwijl (stel dat ik aan het douchen ben) mijn man naar beneden gaat met de kleine 07.02 Man zet koffie en maakt een fles brinta of een boterham voor dochterlief 07.10 Ik ben klaar met douchen, kleed me aan, doe mijn haren en make up, ga naar beneden 07.15 We drinken samen koffie, eten een boterham en kijken het nieuws, ik doe het haar van onze dochter, ze krijgt schoenen en jas aan. 07.30 uur we gaan de deur uit op weg naar kdv / oma
Wat douchen jullie snel Heb wel wat handige tips gezien, die ga ik morgen gelijk toepassen.... Wat het bij ons 'traag' maakt is dat mijn 2-jarige alles 'zelluf' wil doen en bij alles is het 'ook mee' en 'van mijn'. Terwijl mama ook graag alles zelf doet omdat het veel sneller gaat
Hier is uk van ruim 2,5 zo sacherijnig en nog moe 's morgens dat we haar redelijk rustig kunnen aankleden (en Sesamstraat aan wilt ook wel eens helpen , niet erg pedagogisch maarja, soms moethet maar ff aangezien mama niet om 5 uur haar bed uit wilt.... en papa ook niet trouwens ). Succes morgenochtend!!!
Ja, hier ook 's morgens de TV aan hoor tijdens het aankleden, anders gaat het echt niet. En ontbijten wil onze zoon niet, hij wil alleen melk drinken en heel misschien een piepklein hapje fruit. 's Avonds gaat hij uitgebreid in bad en 's morgens wassen we hem alleen met een Zwitsal washandje. Zelf douchen we 's morgens na elkaar en de ander kleed hem intussen aan / kamt haren / zoekt schoenen etc. We staan om 6 uur op en rijden om 7:30 weg.
Op gezamenlijke werkdagen gaat het hier zo (kinderen zijn 3,5 en bijna 1,5 jaar): Ik sta rond half 7 op, kleed me aan, ga op mijn gemakje ontbijten en de krant lezen Rond 7.15 uur worden de kinderen wakker. Ik kleed de oudste aan, die gaat met mijn man mee naar beneden en krijgt van hem ontbijt, wat hij nauwelijks opeet. De jongste krijgt bv, die kleed ik aan, neem hem mee en geef hem nog een rijstwafel, omdat hij geen brood lust. Dan maak ik de tasjes klaar, dat is niet zoveel werk meer tegenwoordig, alleen de knuffels hoeven nog maar mee, maar die zijn natuurlijk wel altijd kwijt, dat begrijp je. Ik pak mijn eigen brood en fruit, ruim de keuken op, trek ieders schoenen alvast aan. Zet nog snel even een was aan op zolder, of de afwasmachine beneden. Gooi alle ramen open, maak de bedden op, verzamel de vieze was en gooi die naar de zolder. Dan even wassen, tandenpoetsen en stekels in de gel zetten (dit alles onder luid protest) en iets voor acht uur zijn we klaar voor vertrek. Ik lever de kinderen af bij het kdv of bij oma en ga door naar mijn werk, waar ik om half 9 hijgend binnen kom rennen. Wij douchen ook allemaal 's avonds.
Lisa gaat nog niet naar het kdv, maar over ruim een maand wel en dan gaat het als volgt (gelukkig is het maar 1 dag per week ) 5:30 Opstaan, 1 van ons geef medicijnen aan Lisa, vriend douchen, ik kolven en ontbijten 6:00 Ik doe de voeding van Lisa aan en ga douchen, vriendlief maakt brood voor zichzelf en voor Eva 6:30 ik maak brood voor mezelf, vriend maakt Eva wakker en kleedt haar aan 6:45 voeding van Lisa klaar, ik koppel het af en ga alles klaarleggen wat mee moet naar het kdv (de avond ervoor leggen we wel zoveel mogelijk al klaar) 7:00 Eva gaat beneden eten met papa, ik laad de auto vast in (alles behalve maxicosi) 7:10 Ik of papa maak Lisa wakker en kleedt haar aan, de ander doet Eva's haar 7:25 1 van ons brengt de kinderen naar het kdv, dat zal ik wel worden, aangezien het op mijn werk geen probleem is om eventueel iets later te komen. Haha en nu ga ik dit superstrakke schema opslaan, kan ik nog even spieken straks met mijn suffe hoofd 's ochtends En hier dus ook 2 uur op voordat we weggaan, het is niet anders.
als ze naar de opvang gaan wordt er 's avonds gedouched/gebadderd. In bed worden ze niet vies dus 's morgens aankleden en billen goed poetsen met billendoekjes. We staan zelf om 6 uur op. Aankleden ( douchen 's avonds) eten, brood klaar maken. Kleertjes en tassen heb ik de avond ervoor al klaar gezet. Toen Fleur nog bv kreeg viste ik Fleur uit bed en maakte hubbies Em wakker ( als ze al niet wakker is) broodje eten , even tv aan. Emma aankleden, Jacco gaat om 7:00 naar zijn werk. Fleur aankleden, jassen en schoenen aan en om 7:25 vertrek ik met de meiden naar de gastouder/kdv. Om kwart over acht ben ik op mijn werk.
Hier gaat rond half 7 de wekker. Toen ik nog bv gaf gingen mijn man en ik eerst zelf aankleden/wassen. Daarna kleedde ik de jongste aan en nam ik de jongste mee naar beneden voor de bv. Nick werd aangekleed door papa en vervolgens mee naar beneden. Daarna maakte mijn man ontbijt voor ons en voor Nick en kreeg Nick pap als ontbijt (eet hij sneller). Tijdens het voeden at ik. Vervolgens konden we rond half 8 de deur uit naar de gastouder. Inmiddels zonder bv, wassen/kleden mijn man en ik ons aan, ga ik naar beneden om eten voor te bereiden (nog steeds kids pap als we beiden moeten werken, andere dagen mogen ze met brood ontbijten) Dan ga ik terug naar boven en help ik mijn man verder met het aankleden van de kids. Vervolgens samen ontbijten en dan de auto in. De avond van te voren maak ik brood klaar voor onszelf en de kinderen en leg fruit en drinken klaar, alles gaat in de koelkast en 's morgens zo de tassen in en kunnen we weg.
We hebben 's morgens een ritme en eigenlijk gaat het gelukkig altijd goed. Beide kinderen gaan naar het KDV. 6.00 uur wekker papa gaat 6.45 uur wekker mama gaat, aankleden (douchen doen we 's avonds) en eten klaarmaken 7.00 uur Ymke fles 7.15 uur (uiterlijk) Emiel uit bed en pap eten (soms doet papa dit nog maar meestal is hij al weg) 7.30 uur beginnen met kinderen kleren aandoen en lappie om de kop 7.45 uur alles en iedereen in de auto en op weg 8.20 uur op mijn werk waar ik om 8.30 uur moet beginnen Emiel is 's morgens wel eens dwars en wil nog blijven spelen maar om 7.45 uur gaan we allemaal in de auto. Ik zet de avond van tevoren alles al klaar zodat we 's morgens niet meer hoeven te zoeken.
Na een paar dagen rommelen is het zo geworden: 's avonds zet ik alles klaar; kleren voor iedereen, tasjes voor kdv en smeer alvast de boterhammen voor het ontbijt. 0600 - opstaan, douchen 0620 - aankleden, make-up, koffie, ontbijt neerzetten 0630 - Demi langzaam wakker maken, die huppelt gelijk de woonkamer in. Daarna Justin en geef ik hem de fles terwijl Demi d'r boterham eet. 0715 - Kinders aankleden 0730 - Lopend naar het kdv, eerst Demi wegbrengen, dan Justin. Terug naar huis, kinderwagen in de kofferbak en half 9 zit ik achter m'n bureau Dit doe ik vaak alleen omdat m'n vriend in ploegen werkt. Dus ochtenddienst gaat hij om 6 uur de deur uit, nachtdienst komt hij pas 0730 thuis en avonddienst wil ik hem liever laten slapen Als hij vrij is trommel ik hem uit bed zodat ik rustig kan douchen en als we dan de deur uit zijn gaat hij nog ff terug. Goeie deal toch Als 1 van de twee geen zin erin heeft zet ik ook de tv aan zodat Demi zonder dat ze het doorheeft toch d'r boterham eet. Waarom zou dat niet pedagogisch verantwoord zijn, het is sesamstraat maar en de rest van de dag ziet ze geen tv Oh ja, eerst deed ik Demi dus zo laat mogelijk wakker maken (ze slaapt normaal tot half8-8 uur) zodat ze zoveel mogelijk slaap had maar dat werkte niet omdat we toen moesten haastten en daar werd ze niet vrolijker van Leuk topic trouwens, leuk om te lezen hoe anderen dat doen. Ik heb me er enorm zorgen over gemaakt maar heb wel geleerd dat ik beter vroeg op kan staan dan allemaal moeten haasten. En als ik snel douche heb ik zelf nog tijd voor koffie dus
Er is 1 dag in de week dat één van de oma's thuis oppast, en dan zorg ik dat de kleren klaarliggen en laat ik iedereen slapen zolang ze willen. Dus als oma binnenkomt moet Demi meestal nog ontbijten en loopt ze nog in d'r pyama met d'r haren door de war 8)
Handig topic! Ik ben nu met eentje al ruim een uur bezig... Ik weet wel dat ik straks meer klaar ga maken de avond tevoren.