Sorry, maar dat zou ik heel vreemd vinden. Komt niet eens bij me op om te denken dat hij open is...?!
Het zou natuurlijk in de praktijk zou kunnen zijn dat beide ouders een baan hebben waarbij ze ook op Kerst moeten werken, maar in de praktijk zal het niet veel/vaak voorkomen dat beide ouders moeten werken en dat je dus opvang voor je kind nodig hebt. Maar het lijkt mij dus niet geheel ondenkbaar, al acht ik de kans klein. Maar goed, bij ons is het KDV gesloten op Tweede Kerstdag, maar de rest van de week wel open.
waarom is dit vreemd? ik moet normaal ook altijd werken met kerst en alles is tegenwoordig open 2de kerstdag. Vind het eerlijk vreemd dat de kdv er zich nog niet aan hebben aangepast in deze 24 uurs economie.
Hoezo is alles op 2e kerstdag open? Wat dan? Hooguit de bouwmarkten en woonwinkels hoor. Of toeristen dingen. Maar ik ken (behalve zorg en horeca) niemand die morgen hoeft te werken. Hoeveel kids zullen er op een kdv zitten waarbij allebei de ouders morgen moeten werken? Eentje misschien? Zou beetje heel duur geintje zijn om dan een heel kdv open te hebben he..
Inderdaad zie de laatste 2 reacties. Ik denk dat er hooguit 1 kind op een kdv zit waarvan allebei de ouders werken en dat is nog hoog ingeschat... En al werk je beiden, dan breng je je kind toch niet naar het kdv? Maar naar oma of zoiets dergelijks???
Ik zit momenteel in zwangerschapverlof en mijn dochter is al 2 weken niet naar de kdv geweest omdat zei ziek was geworden, nou is ze al heel lang tijd thuis en ze gaat normaal gesproken maandag en dinsdag naar de kdv. Dus ik dacht als het open is kan ik haar daar naar toe brengen om te spelen voor 6 uurtjes, dan de hele dag thuis zitten... En momenteel is de zwangerschap zwaarder geworden kan ik zelf ook wat rust nemen. Eind januari gaat ze niet meer naar de kdv ik heb het stop gezet i.v.m ga mijn uren verlagen en een oppas regelen voor 2-3 uurtjes in de week. Kdv is veel te duur geworden.
Bij ons is het kdv alleen de kerstdagen dicht, tussen kerst en oud en nieuw gewoon open. Ik denk ook dat er erg weinig kinderen komen mocht het open zijn tweede kerstdag! Groetjes Senna
Hier ook niet open. Ik werk zelf op een kdv, en bij de vorige waar ik werkte hadden we wel weekendopvang, en dus waren we ook de feestdagen open..opzich niet veel kinderen maar wel ideaal voor ouders die beide moeten werken!
als je een flexibele kdv hebt waarschijnlijk wel. En als je wisseldiensten/onregelmatige tijden werkt dan heb je dat waarschijnlijk wel. Zo niet is ie dicht natuurlijk. Denk dat 9 van 10 kdv geen een kindje krijgt op 2e kerstdag
heb je geen man? Want die kan het toch overnemen dan? Als je beide niet hoeft te werken vind ik het een beetje raar om je kind op 2e kerstdag te gaan brengen.