heb ik ergens recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ch11, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ons zoontje is bijna 1 jaar , ik werk niet alleen mijn partner werkt.
    Vorig jaar ben ik mijn baan kwijt geraakt toen ww uitkering gehad.. maar ik solliciteer heel veel maar word nog steeds nergens aan genomen.
    Mijn partner verdient gewoon, hij heeft ploegendiensten.. maar rond komen word nu steeds lastiger..

Heb ik ergens recht op?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ch11,

Om een WW-uitkering te kunnen krijgen, zou je eerst weer een nieuw WW-recht moeten opbouwen. Je zou dan minstens 26 weken moeten werken in een periode van 36 weken.

Voldoe je niet aan deze eis? Dan heb je geen geen recht op WW. Misschien kun je in dat geval een Bijstandsuitkering (WWB) van de gemeente krijgen. Of je hiervoor in aanmerking komt, hangt af van jullie totale gezinsinkomen. Je schrijft dat je partner wel inkomsten heeft.

Liggen deze inkomsten boven het sociaal minimum? Dan heb je waarschijnlijk geen recht op WWB. Zijn jullie totale inkomsten lager dan het sociaal minimum? Vraag dan via de website van het Werkbedrijf een WWB-uitkering aan. De Sociale Dienst van je gemeente beoordeelt of je hiervoor in aanmerking komt.

Actuele informatie over het sociaal minimum vind je hier. De WWB wordt beoordeeld en betaald door de gemeente; neem daarom voor verdere vragen contact op met je gemeente.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina