zwangerschapsverlof aansluitend aan ouderschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door debby82, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Ik heb even een beetje zitten denken. Binnenkort loopt mijn ouderschapsverlof af en dan moet ik hem weer gaan verlengen. Zit even te denken tot wanneer ik het zal verlengen.
    In januari zal ik als alles goed gaat met zwangerschapsverlof gaan maar als ik mijn ouderschapsverlof tot dan laat lopen krijg ik dan zwangerschapsverlof uitgekeerd op basis van mijn fulltime uren of mijn parttime uren? Ik krijg nu ook 200 euro per maand van de belasitngdienst ivm ouderschapsverlof en die krijg ik natuurlijk niet als ik met zwangerschapsverlof ben.
    Als het op basis van mijn parttime uren is, kan ik dan mijn ouderschapsverlof 1 december laten aflopen, een maandje fulltime werken en dan fulltime zwangerschapsverlof krijgen?
    Ik hoop dat jullie het begrijpen...

groetjes

Debby

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij krijg je je zwangerschapsuitkering op basis van je contracturen. Dus stel dat je een contract voor 40 uur hebt en nu 2 dagen ouderschapsverlof per week opneemt, dan krijg je je zwangerschapsuitkering over die 40 uur per week. Tenslotte is dat wat in je contract staat en heeft dat niets met je ouderschapsverlof wat net afloopt te maken.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok thnx dat zou mooi zijn.
    Ik zal het nog eens navragen op mijn werk!

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hi Deb,

ik heb dat de eerste keer ook gehad en ik ben toen weer 1 maandje meer gaan werken en had daarna weer 27 weken dit salaris tijdens mijn zwangerschapsverlof...
    en nu heb ik weer ouderschapsverlof.

(27 weken zwangerschapsverlof... werk in het onderwijs, uitgerekend in de zomervakantie... voor iedereen die denkt... dat is lang ;) )

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    is het niet zo dat het UWV kijkt naar wat je de laatste 4 weken voor je verlof in gaat, verdiend hebt...

6. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    ouderschapsverlof kun je tijdens zwangerschapsverlof tijdelijk onderbreken met behoud van de uren die je zou gebruiken dan. ik ben al snel minder gaan werken en heb het toen niet verlengd. staat denk ik ook op de site van het uwv. succes ermee

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja jerlin dat staat er wel dat je het kan onderbreken. Maar er staat nergens op hoeveel uur je zwangerschapsverlof dan wordt gebaseerd. Alleen dat je je uren niet hoeft op te nemen.

8. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hey, ja als het goed is krijg je dan een zwanerschapsuitkering op je contracturen. maar je kunt altijd bellen met het uwv en bij hun navraag doen. of bij personeelszaken, maar mijn ervaring is dat zij ook niet altijd op de hoogte zijn van alles.
    succes ermee

9. Sijke

Sijke Bekend lid

Je hebt recht op vergoeding van je oorspronkelijke salaris, dus je contracturen.
    Mijn ouderschapsverlof loopt af net voor mijn zwangerschapsverlof ingaat, daarna neem ik weer een periode ouderschapsverlof op. Ik reken ook op mijn normale salaris van voor mijn ouderschapsverlof.

10. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    hoi sijke
    ik heb dat net zo, ga er ook vanuit dat ik gewoon mijn contracturen als salaris krijg tijdens mijn verlof.
    Beetje lullig voor de werkgever, maar dat is het risico als je dames aanneemt.
    Anja

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik werk normaal 36 uur per week, en neem nu 2 dagen per week ouderschapsverlof op. Dit loopt af per 1 oktober, dan zijn mijn uren op. Ik zou daarna mijn contract laten omzetten naar 24 uur. Aangezien ik nu echter weer zwanger en ik met verlof ga per 3 december heb ik besloten dat ik in de tussenliggende periode van oktober tot december tijdelijk weer fulltime ga werken, zodat ik straks weer een uitkering krijg obv 36 uur. Tevens heb ik dan weer recht op meer uren ouderschapsverlof voor nr. 2. Het is even doorbikkelen maar zou wel gek zijn als ik mijn contract laat omzetten naar 24 uur. Ik probeer nu zoveel mogelijk vakantiedagen te bewaren zodat ik dan wellicht wel 1 dag in de week kan opnemen, dan is het vast te doen.

Deel Deze Pagina