Dames, Ik ben drie maanden geleden mijn baan kwijtgeraakt even nadat ik vertelde dat ik zwanger ben van onze tweede. Heel jammer! Ik had het daar namelijk erg naar mijn zin. Inmiddels dus ww aangevraagd en solliciteer ik iedere maand keurig om aan mijn sollicitatieplicht te voldoen. Nu kreeg ik bericht dat ik op gesprek mag komen. Het gaat hierbij om een functie van oproepkracht in de kinderopvang. Ze weten overigens van mijn zwangerschap en dat ik al een kind heb (vanuit het hoofdkantoor gecommuniceerd toen er toch een vacature bleek). Ik vermeld er, wanneer ik word uitgenodigd, wel bij dat ik zwanger ben en dat dat ook zichtbaar is... Ik wil niet dat er wenkbrauwen opgetrokken worden als ik binnenstap. Lijkt me voor beide partijen nogal ongemakkelijk en vervelend. Nu ben ik dus toch uitgenodigd, maar voor een functie van oproepkracht (ik ben overigens HBO afgestudeerd in de sociale sector). Over 2 maanden ga ik met verlof. Ik ben uiteraard meer dan bereid om op gesprek te komen en ook van werken ben ik niet vies... Maar de combinatie van nog maar 2 maanden te gaan en het feit dat het op oproepbasis is vind ik lastig. Ik kan moeilijk voor iedere keer dat ik gebeld wordt oppas vragen voor onze oudste... en dat voor zo kort dus. Wellicht zien ze me graag terug na mijn verlof, dat moet ik dus nog afwachten... Ik heb er een beetje een gek gevoel bij. Iemand dit meegemaakt? Hoe liep dat af en vond je het zelf zinvol?
Ik zal wel even nakijken of je je ww behoud voor de uren dat ze je niet oproepen, dat zou ik het belangrijkste vinden. Want als je deze baan accepteert en je loopt je ww mis, en word amper opgeroepen... Zou t ook wel vreemd vinden haha lijkt zo alsof er weinig oproepkrachten zijn, want meeste zwangere vrouwen kunnen aan het einde de zwaardere werkzaamheden niet meer doen op t kdv ( werk er zelf ook, en met zware kids zeulen of grote wasmanden vol, lukt dan echt niet meer )
Goede tip! Ik ga dat even uitzoeken alvast. Ik heb in het verleden ook op een kinderdagverblijf gewerkt en er waren maar sporadisch oproepkrachten aanwezig... Vandaar dat ik ook mijn twijfels heb, want als ik moet werken moet ik namelijk voor die enkele keer ook een oppas paraat hebben voor mijn dochter. Niet zo handig. En inderdaad... Ik ben al best een poos op weg, bijna 24 weken. Ik voel me nu nog goed, maar zo tegen het verlof is het altijd wel een beetje gas terug nemen. Lijkt me niet ideaal als je pas net ergens aan de bak bent...