Ik heb een dilemma waar ik zelf eigenlijk niet uit kom. Wie weet hebben jullie tips. Momenteel werk ik zo'n tien jaar in de zorg, het zorgen voor zoals het wassen en aankleden ect past bij mijn functieomschrijving. Ook het toereiken van medicatie en verpleegtechnische handelingen horen bij mijn taken. En ik kan wel zeggen dat ik er klaar mee ben, ook de weekende, avonddiensten, en feestdagen vind ik niet meer leuk. De bewoners & collega's vind ik allemaal super lief, alleen het zorgen voor. Daar heb ik echt geen zin meer in! Ben al een tijdje aan het rond zoeken en aan het denken, ja wat nu? Maar ik heb werkelijk waar geen flauw benul waar ik moet beginnen? Een kantoorbaan is niks voor mij denk ik. Ik wil gaan beginnen met het benaderen van het hoofdkantoor om eens te vragen of het mogelijk is om wellicht bij iemand mee te lopen, wellicht op kantoor, wellicht in een andere functie. Mijn vragen: Heeft iemand wellicht ervaring met een Jobcoach? Heeft iemand in soort gelijke positie gezeten, en wat heb je doen gedaan? Kent iemand leuke functies in de zorg waarbij je geen weekende hoeft te werken? Ik sta open voor een nieuwe opleiding, is dat trouwens niet gek op je 30ste? Nouja heel veel vragen dus, ik merk dat ik zelf een beetje vast geroest zit.
je zou ook als zzp-er in de zorg kunnen gaan werken, ben ik ook gaan doen na 15 jaar voor een werkgever gewerkt te hebben. Je kunt zelf je dagen indelen. Heerlijk!!
Hey, Ik herken je verhaal wel. Ik had ook geen zin meer in dat zorgen zoals jij het beschrijft. Ik heb nu een andere plek waar ik geen weekenden/ feestdagen werk en waar ik het echt super naar mijn zin heb. Ivm herkenning wil ik het niet openbaar maken, maar als je meer wil weten mag je me wel pb-en.