Hallo, Graag jullie advies; Ik werk al een tijdje in de hulpverlening. Veel geregel, best veel verantwoordelijkheden. Op zich niet erg, maar ik ben zo onzeker. Constant twijfelen over of ik het wel goed gedaan heb. En als ik daarvan de bevestiging heb, vind ik weer wat nieuws om mij druk over te maken. Ik neem mijn werk zo mee naar huis, het 'piekeren' en het zenuwachtige gevoel beheerst heel veel van mijn vrije tijd. Collega's en leidinggevende geven constant aan; je doet het juist super goed! Erg realistisch zijn mijn twijfels en angsten niet. En tsja, soms kun je dingen ook op een andere manier aanpakken en kun je dat een 'fout' noemen. Maar tsja, hoe erg is dat? Nu vraag ik me af of ik ander werk moet gaan zoeken om meer rust te creëren en relaxter door het leven te gaan. Of.. ga ik daarmee alles uit de weg? Enerzijds wil ik rust in mijn hoofd en een andere baan, anderzijds zal ik de fijne collega's, de vrijheid in mijn werk erg missen. Wat zouden jullie doen? In ieder geval bedankt, ook voor het lezen
Niet twijfelen aan de woorden van je collega's en leidinggevende! Zij zouden het echt wel zeggen als je het niet goed deed... Beter om te onderzoeken bij jezelf waarom je je zo onzeker voelt dan nu meteen op zoek te gaan naar ander werk. (Want straks ontdek je waarom het zo is en dat je er iets aan kunt doen, en dan heb je je baan al opgezegd...) Dus, wellicht eens met iemand gaan praten? Misschien kan dat zelfs via je werkgever? Mocht blijken dat er geen specifieke reden voor is. Of dat er wel een reden is maar dat je je ondanks alles zo blijft voelen, dan kun je voor je eigen rust altijd nog op zoek naar ander werk. Sterkte!
Dit. Ik denk dat de onzekerheid meer in jezelf zit dan in de aard van het werk. En zo te lezen is het nergens voor nodig. Om relaxeder door het leven te gaan, zou ik eerder de onzekerheid aanpakken dan van baan wisselen. Dat kan via je werkgever of via de huisarts. Succes!
Beide bedankt voor jullie advies. Ik werk binnen een grote organisatie dus er is ongetwijfeld een mogelijkheid om intern te solliciteren. Maar tsja.. gaat dat helpen? Lastig die onzekerheid. In theorie weet ik prima hoe het zit, in de praktijk blijkt het toch behoorlijk irritant! Ik wacht nog wel een tijdje af.