Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vanaf vorig jaar oktober tot heden voor een dag per week ouderschapsverlof ontvangen, waarvoor ik voor 25% ben doorbetaald. Aangezien ik een andere baan heb, moet ik dit terugbetalen. De regel is namelijk dat je minimaal een half jaar in je oude contract moet werken. Op zich geen probleem, want ik wist het vantevoren. Nu zit ik wel met een aantal vragen. Ik heb net de rekening van mijn oude werkgever ontvangen en het bedrag moet bruto terugbetaald worden. Ik heb het netto ontvangen, dus ik kan het volgend jaar bij de belasting terugkrijgen? En hoe zit het dan met 2010? De belastingaangifte is hiervoor al lang gedaan en dit betekent dat mijn jaaropgave van 2010 ook niet meer klopt. Dit heeft uiteraard ook weer invloed op de kinderopvangtoeslag en eventueel ouderschapsverlofkorting? Toch? Ik heb de belastingdienst al gebeld, maar degene die ik aan de lijn kreeg, raad ik aan om een andere baan te zoeken . Wie kan me wat wegwijs maken?
Trees, ik heb er ook geen verstand van maar wel een vraagje aan jou. Is het altijd zo dat je je ouderschapsverlof moet terug betalen? Ik wil straks als mijn tweede zoon is geboren weer ouderschapsverlof opnemen daarna wil ik kijken of ik partime wil gaan werken of fultime. Zoals het er nu uitziet partime maar het kan zijn dat mijn vriend zijn eigen zaak volledig in stapt waardoor ik fultime zou moeten werken vandaar nu ouderschapsverlof weet jij dit toevallig? Sorry dat ik jou niet kan helpen.
Zover ik weet geldt dit voor de meeste CAO's, mits je door de werkgever (gedeeltelijk) doorbetaald wordt voor de uren waarvoor je ouderschapsverlof opneemt. Veel werkgevers doen dit uberhaupt niet. Hier (CAO gehandicaptenzorg) is de regel dat je na het eindigen van je ouderschapsverlof minimaal een half jaar weer de uren van je oude contract moet werken voordat je een kleiner contract kunt krijgen zonder het terug te moeten betalen. Je kan er bij voorbaat voor kiezen niet doorbetaald te worden, zodat je het zeker weten niet hoeft terug te betalen. Het kan zelfs zijn als je hiervoor kiest dat je via de belastingdienst recht hebt op ouderschapsverlofkorting en met het doorbetalen niet. Dat bleek hier achteraf het geval te zijn, waardoor ik mijn belastingsaangifte van 2010 opnieuw moet doen. Ik hoop dat dit een beetje helder is? Ik ben zelf inmiddels weer wat wijzer sinds ik dagelijks met de belastingdienst aan de lijn hang
ik zie naam trees staan en denk.... ff looken ff offtopic, weet je al meer over je schildklier?? geweldig dat jullie voor een tweede dan gaan is jullie vreselijk gegunt mooi meisje hebben jullie
Shit shit shit wat zie ik nu in jouw handtekening staan . Ik had je de afgelopen weken gevolgd en ik had het zo voor je gehoopt! Ik vind het echt heel erg en een hele dikke troostknuffel voor je. Ik heb stiekeme hoop dat mijn schildklier rond januari weer op orde is en dat we dan mogen proberen. Het geeft geen garantie dat het nog een keer gaat lukken, maar dat weet jij helaas ook. We zien het wel en hopen stiekem.
je mag altijd hopen toch?? heb zoveel van jou gelezen in het verleden (beetje mijn eigen verhaal nu he??) wat heb je nu met je schildklier? gebruik je thyrax ofzo?? jah bij ons weer niet gelukt!! heel raar, maar kindje word onderzocht nu, en over 2 weken uitslag... en de onderzoeken die jij ook gehad heb. wat was het bij jou ook alweer?
Heel erg bedankt voor je uitleg. Het is me duidelijk! Gelukkig niet voor mij van toepassing heb het even verder uitgezocht. Thanks
Eén van onze kindjes hebben ze ook onderzocht; uitslag volstrekt gezonde foetus oftewel het probleem lag duidelijk aan mijn lichaam. Mijn lijf stootte gezonde zwangerschappen af. Mijn schildklier was te traag en heb inderdaad thyrax gebruikt, maar sinds de bevallling is deze juist hyperdepieper geworden. De waarschijnlijk oorzaak hier was verhoogde TPO-antistoffen (zijn antistoffen tegen je schildklier), een dreigende schildklieraandoening (wat tijdens de zwangerschap echt een schildklierziekte is geworden) en mijn lichaam maakte onvoldoende progesteron af vanaf 6 weken, waardoor het kindje niet meer kon groeien. Ik heb heel wat artsen moeten bezoeken voordat het een duidelijk werd, want wat er lopen er een hoop oetlullen van artsen rond! Welke onderzoeken ga je krijgen en welk ziekenhuis?
nou ik zat ook bij oetlullen in harderwijk... 5 dagen met vreselijke weeen gelopen en niets bekijken wat eraan gedaan kan worden of at het was!! Nou de pijn is nu weg Ze gaan me prikken (wat ik op het lab zag staan) vitb12 en b6 bloedstolling en chromosoom en nog iets dan.... Ik bn er ook van overtuigd dat 90% oetlullen zijn, en dit al heel lang bekent kan zijn!! Ohw dus het is nu dus bij jou echt wachten tot je schildKLIER rustig en stabiel is... erg spannend hoor
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig naar waar je vandaan komt. Ik ben in een dorp in de buurt van Harderwijk opgegroeid en mijn familie woont daar nog. Er valt trouwens nog veel meer te onderzoeken dan wat ze bij jou nu gaan prikken. Mocht hier niks uitkomen, zijn er nog meer mogelijkheden. Je hebt zoveel miskramen gehad dat het geen toeval meer kan zijn. Suus35 heeft de volledige lijst weleens op zp gezet. Misschien heb je daar nog wat aan? Kun je de oetlullen mee om de oren wapperen
hahaha nou ik woon sinds ruim een maand in dronten!!! zal morgen even kijken erop. ga nu echt even slaapjes doen!!! tot zover bedankt
dronten rulez hahaha grapje hoor! zag het toevallig staan en verbaas me nog stes dat er meer mensen in ons gehucht wonen
Ontopic: als je in 2011 een bedrag moet terugbetalen dan geldt dat als negatief loon in 2011. Het verlaagt dus je belastbaar inkomen in 2011. In je aangifte inkomstenbelasting over 2011 zul je dit mee moeten nemen. In plaats van positief inkomen vermeld je dan negatief inkomen. Als je hier nog een vraag over hebt stuur maar een pb.
Als je werkgever dit terugvordert zal het als negatief bruto loon worden opgevoerd op je loonstrook. Daaruit vloeit een netto resultaat van wat je moet terug betalen. Dit moet in 2011 worden gedaan, zodat je jaaropgaaf klopt.