Ik ga 4 januari met verlof (dit is 6 weken van tevoren). Mijn huidige contract is tijdelijk en voor 32 uur. Op 1 januari a.s. loopt dit contract af en zal ik een vast contract krijgen van 24 uur, omdat ik minder wil gaan werken na mijn verlof. Nu las ik ergens dat de hoogte van de uitkering wordt gebasseerd op hetgeen je 4 weken voor je verlof als salaris kreeg. Dit zou dus betekenen dat mijn uitkering gebasseerd zal zijn op de 32 uur. Klopt dit?? En krijg ik dit dan gedurende mijn gehele verlof?? Dit scheelt me natuurlijk redelijk wat geld per maand dus zou wel heel mooi zijn.
Dat klopt, ze kijken òf naar de laatste 4 weken, òf naar de laatste volle maand die je gewerkt hebt. Het ligt er maar net aan welke cijfertjes je werkgever doorgeeft. In jouw geval heb je dus gewoon geluk...
oww dat is heel mooi.. ik heb nog vakantiedagen over en die neem ik in de laatste week van december op. Ik neem toch aan dat dit verder geen invloed heeft aangezien ik gewoon hetzelfde loon krijg als wanneer ik die dagen niet opneem???
vakantie uren tellen alleen mee als ze ter vervanging zijn van je contract uren. bijvoorbeeld je contract is 24 uur en je neemt 24 vakantieuren dan tellen die uren wel mee. heb je een contract van 24 uur je neemt 30 vakantie uren tellen alleen 24 uur mee
Ik neem 3 dagen op dus 24 uur en mijn contract van dan is nog 32 uur. Het heeft dan dus geen invloed begrijp ik en ik krijg dan dus gewoon een uitkering gebasseerd op mijn 32 uur? Snap er maar weinig van hoor.
Die vakantiedagen zoals jij ze opneemt hebben idd geen invloed. Mijn teamleidster maakte mij een tijd terug ook al 'bang' want zij was er van overtuigd dat mijn nieuwe uren (ik ga van 36 naar 26) al ingaan op de 1e datum van mijn verlof en dat ik dus tijdens mijn verlof maar voor 26 uur betaald zou krijgen. Ik vond dat vreemd dus hier even geinformeerd en het uwv gebeld en dat blijkt dus helemaal niet waar te zijn. Trouwens, gefeliciteerd met je vaste aanstelling! Blij om te horen dat er ook nog werkgevers zijn die een zwangerschap niet als aanleiding zien om iemand zijn contract niet te verlengen. Dit hoor je nog best vaak.