Hallo, ik heb al wat lopen zoeken maar kan wat ik wil weten niet vinden. Wel dat als je 6 weken van te voren stopt en je bevalt een week later je dan dus een week 'extra' hebt. Dus 17 weken totaal. Maar wat nou als je 4 weken van te voren stopt,...je bevalt week later, heb je dan ook een week 'extra' ? Beginnen die 12 weken dus te tellen vanaf de dag dat je bevalt??
Wanneer je 4 weken van te voren stopt met werken heb je sowieso NA je bevalling recht op 12 weken verlof. Dus als de hoeveelheid dagen die je overtijd loopt, krijg je dus extra. Dus bij 5 weken van te voren met verlof, heb je NA je bevalling sowieso 11 weken verlof en bij 6 weken van te voren verlof heb je NA de bevalling sowieso 10 weken verlof. Je hebt altijd 16 weken in totaal....de tijd dat je over tijd loopt komt daar bovenop, ongeacht het aantal weken dat je van te voren met verlof gaat! Hopelijk is het duidelijk uitgelegd.
vlinderr, volgens mij klopt het niet wat je zegt hoor. je hebt wel 16 weken in totaal, maar als je 4 weken van te voren stopt en 2 weken over loopt hou je 10 weken na. je hebt dus pech dat je dan maar 4 weken van te voren bent gestopt. de 10 weken na is standaard.
dit klopt echt niet!!!!! ga je 4 weken van te voren en je gaat overtijd, dan krijg je 12 weken vanaf de dag van geboorte!!!! ik weet het zeker, want heb het al 2x gehad zo kun je dus max 18 weken krijgen
* u begint uw zwangerschapsverlof zes weken voor de uitgerekende datum, maar u bevalt twee weken te laat. U heeft dan in plaats van de geplande zes weken verlof voor de bevalling, er al acht achter de rug. Uw vantevoren geplande bevallingsverlof duurt tien weken. Daar verandert niets aan. In totaal heeft u achttien weken verlof. * u begint uw zwangerschapsverlof vier weken voor de uitgerekende datum, maar u bevalt twee weken te laat. U heeft dan in plaats van de geplande vier weken verlof voor de bevalling, er al zes achter de rug. Uw vantevoren geplande bevallingsverlof duurt twaalf weken. Daar verandert niets aan. In totaal heeft u achttien weken verlof. zovind ik het online.. zou vlinder dus gelijk hebben dat staat trouwens ook op de overheidsite.. Hoe lang duurt zwangerschapsverlof en bevallingsverlof? | Rijksoverheid.nl
Hey thanks meiden,.....ik dacht toch ook het eerste,...maar m'n vriendin was overtuigd van niet,...dus begon te twijfelen en kon het nergens vinden.
excuses voor de verwarring die ik dan geschept heb. Fijn dat je dan evengoed recht hebt op 2 weken langer verlof.