Hoi, Het is mss heel stom, maar moet het toch ff kwijt. Vaak als ik naar het journaal kijk of op nieuwssites kan ik zó somber van de wereld worden. Je leest tegenwoordig alleen maar verschrikkelijke dingen: oorlog, criminaliteit, respectloosheid, dierenmishandeling, slechte economie, dat ik soms echt denk: 'in wat voor 'n wereld groeit mijn kind straks op?' Het lijkt soms alleen maar erger te worden met de wereld. Ik wil niet over komen als een ouwe oma, maar hebben jullie dit ook? Vond altijd al dat de wereld een poel des verderfs was, maar sinds ik zwanger ben maak ik me toch wat meer zorgen over hoe de wereld er voor mijn kind later uitziet als ie dezelfde leeftijd heeft als ik nu heb? denk dat het tijd is om carnaval te gaan vieren, maar als je de horeca prijzen ziet word ik ook niet vrolijker van (grapje!)
Ik herken je verhaal/gevoel wel een beetje.. Maar ik baken de wereld een beetje af.. zeg maar.. Dan probeer ik te kijken naar wat er hier in de directe omgeving gebeurd en gelukkig valt t hier allemaal wel mee.. Nu is een stad als bijvoorbeeld Rotterdam/ Den Haag niet te vergelijken met t gat waarin wij hier wonen, maar toch denk ik dat je daar ook een soort "veilige wereld" kunt afbakenen.. Als ons kleintje groter word kun je t slechte nieuws ook niet altijd meer bij ze vandaan houden.. Maar denk soms wel ( zoals met dat neiwus over dat joch van 13 dat vader word..) Hellup.. wat moet ik mijn kind(eren) veel gaan leren...