Ohh ik zit met een dillema Op mijn werk is t de laatste en komende weken een RAMP!!!!!!! we hebben te veel zieken en teveel mensen die vakantie hebben , door die zieken hebben we enorme gaten in het rooster en heb ik al 2 weken lang 2 diensten gewerkt , 2 dagen vrij , gewoon volledige diensten ipv de afgesproken 6 uur en ik kan je zeggen ik ben het beu!! als ik een dagdienst heb kan ik vol gas beginnen en gaat het prima tot ong 13:00 daarna begin ik langzamer te lopen ivm pijn in mn bekken en benen maar dan moet ik nog de rest van de dag ook vanalles doen als ik weer thuis ben. bij een avonddienst hetzelfde verhaal maar dan nders om als ik om 17:00 begin en 23:00 klaar ben kom ik om 23:30 thuis en lig ik de halve nacht te draaien van de pijn . kom de dag dat ik dan niet hoef te werken ook maar amper door 6:30 staat mn jongste zoon al te trappelen om zn kamertje uit te mogen , mn vriend moet werken dus moet er zoizo uit . Nu zit ik dus te twijfelen of ik me gedeeltelijk ziek ga melden of niet waarschijnlijk zal mijn leidinggevende hier wel mee in stemmen omdat hij toch al vind dat ik te hard werk maar aan de andere kant, ivm de grote gaten en vele open diensten voel ik me dan weer bezwaard omdat ik dan mn collega's laat stikken . (dat gevoel heb ik ) Uitzendkrachten zijn bij ons niet zo welkom , de clienten zijn er niet dol op en dat belast de vaste medewerkers nog meer omdat de uitzendkrachten gewoon geweigerd worden . mn gevoel en verstand zitten elkaar enorm dwars ... wat zouden jullie doen ?
Als het niet meer gaat, gewoon ziekmelden. Als je thuis komt en dan niks meer kan heb je er ook niets aan. Het is niet jouw probleem dat anderen ziek zijn. Natuurlijk denk je mee met je collega's, maar als je zo door blijft gaan kan je je straks 100% ziek melden en daar zit ook niemand op de wachtten. Je kan het gewoon met je vk overleggen en dan hoef je het verder volgens mij niet eens verder met je leidinggevende te overleggen of zo.
Ik begrijp dat je nu meer werkt dan het aantal contracturen. Ik zou me in eerste instantie dan niet ziekmelden, maar tegen mijn leidinggevende zeggen dat ik alleen mijn contracturen kan werken en niet meer, omdat het niet goed gaat. Pas als je je normale contracturen ook niet meer (volledig) kan werken, kun je je ziek melden. Maar mocht het niet gaan (je contracturen) dan moet je je niet bezwaard voelen om je gedeeltelijk ziek te melden. Hoe vervelend het ook is, dat het bedrijf in deze situatie zit is niet jouw schuld en het is ook niet jouw functie om dit probleem op te lossen.
Ik heb n contract van 60uur per maand dus 16 per week maar zat er na 2 weken al boven verschilt ook per maand en welke diensten k heb nou ik mocht van de arbo arts in april (toen ik 12weken was ) al niet meer dan 6 uur per dienst werken , geen transfers zonder tilliften en tilhandelingen doen en geen nachtdiensten meer (lastig met n nachtdienstcontract he . Dat laatste doe ik ook niet maar mn diensten zijn gewoon de meeste nog steeds 8,5 uur tillen en verplaatsen zonder tillift doe ik ook niet dus dat is niet wat het zo zwaar maakt . later beginnen of eerder stoppen is dan qua planning niet mogelijk . Het rooster van augustus is (voor het eerst in 3 jaar dat ik er werk) wel n mooi rooster met diensten van 6 uur maar wel 4 achter elkaar of weer 2 werken 2 vrij. ergens heb ik eigenlijk ook geen zin meer ,ben niet meer echt gemotiveerd , toen mijn LM-er met vakantie ging zijn 2 collega's naar zijn vervanger gegaan dat ik niet meer moest werken omdat ik geen enkele handeling deed blabla en wou mij ziek melden tenminste dat moest ik doen , ik was echt woedend . want ik doe nog genoeg maar niet meer sjouwen tillen verschuiven of douche beurten , ik werk met lichamelijk gehandicapten dus die kunnen ook niet of bijna niet meegeven door bijv n been omhoog te houden . Het waren collega's met wie ik ingepland stond maar die bepaalde clienten niet WILLEN helpen en dan wel moeten omdat ik t niet doe dat was dus echt hard aangekomen . dus de motivatie is er ook niet echt en icm mn lijf dat soms gewoon niet wil is mijn eerste gedachte ook dat ze t maar lekker bekijken met hun zooitje daar maar ik ben echt geen thuis zit mens en dan ook nog die personeelsproblemen Ik wacht nog steeds tot ik terug gebeld wordt , mijn LM-er is vandaag weer begonnen en heeft n hele lading zooi te verwerken omdat het echt n bende was tijdens zijn afwezigheid hoop gezeik en boze clienten en collega's pffffffffffffff
okeeeej ik ben net terug gebeld per 1-8 wordt ik volledig uitgeroosterd en mag ik tot mijn verlof begint op AT basis komen werken en lichte makkelijke dingen doen is een hele last van mn schouders eigenlijk . betekend wel dat mijn geplande vkantie wordt opgeschoven tot na mn verlof omdat ik dan in de ziektewet kom te zitten ,mja dan begin ik dus 4 weken later ipv 2 weke later dan mn verlof
Een hele opluchting denk ik of niet? Goed aan jezelf en je kleine meid denken hoor! Je kan het tenslotte nu maar één keer goed doen!
Je hebt misschien het gevoel dat je je collega's laat stikken maar nu laat je je baby, je kind, je man en jezelf stikken! Ik zou maar kiezen voor de laatste 4! Meld je 50% ziek anders gaat het ten koste van jou en je baby. Zo erg houd je ook weer niet van je collega's denk ik... Ik weet precies wat je bedoelt en ik ben op deze manier wakker geschut door een vriendin. Sterkte er mee!